Skip to content

Савана

април 21, 2012

Саваната, ако не знаете, е обширно пространство в субекваториалния пояс. За по-любознателните повече информация тук.

За останалите важни факти за саваната свързани с тази публикация:

  • Има висока трева.
  • Има червенокафяви почви
  • Има чадъровидни дървета (като акация)
  • Срещат се реки, край които дърветата образуват галерийни гори.
  • Обитава се от разни животни сред които ще споменем: жирафи, лъвове, гепарди, и над 40 вида тревопасни.

Горното е кратка, но много важна информация, която свекърва ми ми сподели.

А тази публикация дължите на една учителка ентусиаст, която не познавам. Но която е дала за домашно на децата да направят макет на саваната и то на деца в 5ти клас.

И така въоръжена с горната информация и половината си материали за картички, филцови бижута и други, аз потеглих на път за да помогна на едно дете да направи макет. (За да сме точни не само за това, но пътуването съвпадна и с това)

Измислихме шаблон за дървета и начин на сглобяване. Племенницата ми беше направила план как да изглежда макета, сама изряза нещата с перфоратор. После подбра цветове и сглоби дърветата (с малко незначителна помощ). Придържахме се към нейния план за разположение на елементите. Дядото осигури стиропор за основа, както и топъл силикон за закрепване. За мен това беше колкото предизвикателна толкова и интересна задача.

В крайна сметка се получи този макет:

Аз много му се радвам. Племенницата ми взе дейно участие и направи много за макета си. Само топлия силикон е мое произведение, все пак това не е играчка за деца.

Ще се радвам на всеки коментар и градивна критика. Не се знае какво на кого ще хрумне следващия път. Може да се наложи да правим я водопад, я ракетна остановка.

One Comment
  1. април 21, 2012 8:26 pm

    Чуден е макетът, Гери!

Коментари са забранени.

