Skip to content

Институции разни

октомври 14, 2008

Дойде му времето отново да пиша в този блог. Къде за добро – къде не съвсем.

Преди 2 седмици на 02.10.2008г. изпратих три запитвания всяко до различна институция по повод проблеми, които ме вълнуват.

Едното беше свързано с щорите по училищата и осветеността на помещенията до РИОКОЗ – София (по-известни като ХЕИ).

Другите две касаят лични данни на ученици и са адресирани съответно до Комисията за защита на личните данни и до Регионален инспекторат по образованието – София.

Времето минаваше и аз се бях отчаяла, че ще получа какъвто и да е отговор. Докато днес сутринта получих. Получих на електронния си адрес, отговор на запитването си под форма на снимка на документ. На снимката се виждат изходящият номер, подпис, печат – всичко както си трябва. И това ми е изпратено на електронната поща, защото този адрес за контакти съм оставила.

Отговорът е от РИОКОЗ – София, които са се постарали да ми дадат информацията от която се нуждая и (което дори е по-важно) въобще да ми отговорят.

Възхитена съм от начина им на работа за сега. В този момент като бял човек, без да стоя по опашки и да подавам молби по гишета, аз получих необходимата ми информация по един много цивилизован начин.

Мога само да им благодаря, за това че отговарят не само на жалби и оплаквания, а и на простички запитвания като моето.

За съжаление, както е ясно от всичко написано до тук, другите две институции изобщо не се вълнуват от личните данни на учениците и тяхното опазване, след като за 2 седмици не намериха време да драснат дори един неофициален ред и да ми кажат какво се случва.

Но едно от три е все нещо – значи има светлина в тунела.

4 Коментари
  1. октомври 14, 2008 11:25 am

    Комисията за защита на личните данни е единствената институция, която не ми е отговаряла на електронна жалба към текущия момент. От една страна е добре – всички други отговарят. От друга, не разбирам защо тази комисия мълчи!

    Аз се надявах положението да се е променило, защото моята жалба към тях беше преди около две години. Явно обаче не е…

  2. октомври 26, 2008 1:45 pm

    На мен и Комисията за защита на потребителите са ми отговаряли на електронна жалба!

  3. октомври 26, 2008 1:46 pm

    Да, де… пропуснах да прочета едно „не“ в горния коментар на Ирина 🙂

  4. октомври 28, 2008 2:42 pm

    Учудващо, но аз все пак получих отговор от КЗЛД. Да не повярва човек, че все пак има някой отсреща. Трябва да се отчете, че до сега само на столичният инспекторат по образованието не му пука какво става.

Коментари са забранени.

