Skip to content

Размисли и случки

август 7, 2008

Първо случката за въведение:
Пристигат на работа едновремено мъж и жена. Кавалерът отваря вратата и пуска дамата напред. Тя минава като трактор край него и подминава.

Личното ми мнение е, че никой не ми е длъжен да отваря и затваря врати, нито да ми подава ръка нито каквото и да е друго. Всяка една подобна проява на добро възпитание трябва да бъде поощрена и отбелязана. В подобни случаи е учтиво да кажеш едно „благодаря“. Не защото на човека са му окапали ръцете от държане, а просто защото е проявил внимание. В крайна сметка и на вас няма да ви окапе езика от „Благодаря“.

Меко казано другото изглежда грозно и пренебрежително. Освен това отговаряте на една проява на възпитание и уважение с пълно безразличие и грубо неотчитане. И ако утре някоя врата ви удари по носа, да знаете, че може и да не е случайно изтървана.

Сега да минем към размислите, ако горните не са ви стигнали.

Напоследък върви кампания за подкрепа за кърмещите майки. С ясното съзнание, че ще ме оплюят и охулят ще изразя личното си мнение тук.

На кърмещите майки хич не им трябва подкрепа. Какво ще им подкрепяте? Гърдите докато кърмят ли? Трябва им модна тенденция. Направете кърменето модно и екзотично и 90% от днешните майки ще кърмят до 3 годишна възраст на децата си.

Кърменето не изисква висше образование, изисква една гърда с мляко и едно бебе близо до гърдата. Бебето си има инстинкти и само се оправя от там нататък. Единици са случаите в които може да ви потрябва съвет или помощ. Подобни кампании обаче правят само едно нещо: насаждат вина у по-поддатливите жени, които по една или друга дори и уважителна причина не са успели да кърмят. И бога ми има и уважителни причини, просто не сте ги чували.

Нашите баби и прабаби да не са имали разяснителни кампании за кърменето? Доктори да са им чели лекции по вечеринките? Щом те са могли значи всички можем. Според мен проблема е в искането, в много заблуди и модни тенденции.

7 Коментари
  1. август 7, 2008 2:21 pm

    Подкрепям разлислите ти и съм на същото мнение. Първото наистина е проява на безхаберие, а за второто – защо за всяко нещо трябва да има парад или кампания?

    Не мога да разбера, освен да си помисля че някои неща се преекспонират, защото хората няма с какво друго да си чешат езиците…

  2. август 7, 2008 2:26 pm

    Страшно мерси. Аз с малко нервен трепет го написах, защото очаквах бурна негативна реакция, но така хубаво му тръгва на тоя пост с твоя коментар, че ми се отпусна душицата. 🙂

  3. август 8, 2008 12:53 am

    Аз също. Но смятам, че е лошо възпитание и липса на пример от родителите. 😉 а не безхаберие.
    По т.2 съм напълно съгласна.

  4. август 18, 2008 5:27 pm

    Гери, ако наистина една модна тенденция ще накара майките да кърмят по-дълго – то нека се налагат нови моди 🙂 Ако може и една кампания да накара хората да се позамислят и над това трябва ли за всичко да се тъпчат с антибиотици…

  5. август 18, 2008 5:43 pm

    Добре бе не спорим – нека направят мода, ама да не ми правят кампании в подкрепа – това не са инвалиди все пак.

  6. август 21, 2008 10:27 am

    добре е да се отбележи, че по времето на нашите баби, детската смъртност се е измервала в двуцифрено число проценти, а не както сега в едноцифрено число промили. явно нововъведенията все пак имат някакъв положителен ефект 🙂

  7. август 21, 2008 11:16 am

    Longi – на твое място бих казала „явно някои нововъведения“. Не всичко ново е задължително добро – примери мисля и сам можеш да намериш.

Коментари са забранени.

