Skip to content

Знаци и надписи в Лондон

януари 9, 2008

Пишат си хората какво ли не, къде ли не. Но винаги в безкрайно учтива форма и с поне едно моля нейде из знаците. А понякога даже с чувство за хумор (британско естествено). За това следва поредица от снимки на всякакви знаци. Не всички снимки са с добро качество, но на мен това не ми пречи да ги покажа тук.

Да започнем с шофьорите и знаците за тях:

Пресичане на път с предимство

„Дайте път“ – ако не сте учили знацте, четене все сте учили.

Внимание шофьори снимаме ви

На малко размазаната бяла табела пише: „Камери за автобусната лента“. Карай си колата, ние си снимаме. Културно е предупреден всеки, че ще бъде заснет. Нарушаването на правила си е негово решение.

Табелки за собственика

А това ми е любимата табелка. Колата седя така всичките 8 дни от командировката ми. На таблеката пише в груб превод следното: „Спрете! Неправилно паркираното превозно средство е обездвижено. Не се опитвайте да го местите! Нарушение на закона е да натискате клаксона. Вижте зелената/червената листовка на чистачките за информация, как да освободите превозното средство. Нарушение на закона е да махнете тази бележка.“

И докато сме още на вълна движение, да видим как се гиржат за пешеходците си:

Пешеходци, моля четете

Ярки светлинни сигнали и подробни инструкции за употреба на пешеходния светофар.

Дори когато няма пешеходен светофар надписи има

Ако пък няма светофар инструкциите за пресичане се изписват с боя на пътя, като са поставени и стрелки (за такива като мен, на които дясно и ляво са им леко сбъркани понятия).

Колко изхода има един подлез?

Тук за съжаление лошокачествено съм снимала указателна табела за изходите на един подлез. То там да не е като тук, стълби надолу, стълби нагоре. Имаше 3 нива на подлеза и  шест изхода. Докато нацеля табела, два пъти излизах от грешната страна.

Колко стълби има изгода в метростанцията

А това е най-злобната табела в най-кофти метростанцията, която съм ползвала. Това място беше дълбоко под земята и единствения изход беше 1 (един) асансьор.Тълпата беше винаги огромна, а вътре бяхме като сардели. Точно до асансьора има стълбище, което в тази тълпа е много изкушаващо. А до него горната табелка, която бързо обезкуражава всеки ентусиаст. Аз като QA  се изкушавах, да преброя дали стълбите са точно 175, но реших, че няма да нарушавам добрия тон в държавата. Задоволих се само със снимката.

И за любителите на кучета има предупреждения

И последно, да не забравяме чистотата. Както и задълженията на всеки собственик на домашен любимец. И за да не се прави на незнаещ, сложили са му информативни табелки като горната. На нея пише грубо следното: „Предупреждение Почистете след кучето си. Максималната глоба е 500 лири“, както и горещ телефон, на който да се оплачете от безсъвестните собственици на кучета миниращи пешеходната зона и тревните площи.

Не че нямаше и още знаци и табели, но не за всичко ми стигна времето и не всички излязоха дори прилични като качество. Има още какво да се види и заснеме.

Например табелките пред музеите. Там пише, че посещенията са безплатни и има кутии с дарения, за желаещите да подпомогнат музея.

В музеите може да се снима с фотоапарат, а където това е забранено са поставени знаци и обяснителна табела, защо точно ви е забранено. Както и учтива молба да спазвате забраната.

Абе това си е един друг свят както и да го погледне човек.

5 Коментари
  1. Деница permalink
    януари 9, 2008 5:19 pm

    А ми английска традиция 🙂 100 години садиш-поливаш и накрая моравата е зелена. Лесно е!

  2. януари 9, 2008 9:29 pm

    Аз си спомням едни табели в метрото – „Don’t eat smelly food“ 🙂 Измислили са го хората – пътуването може е дълго, може човек да изгладнее човек, нека си хапва, ама поне да не кара другите около него да точат лиги. 🙂

  3. януари 13, 2008 4:07 pm

    Старата приказка, че сме 100 години назад и 50 встрани, се потвърждава. За жалост.

  4. ноември 9, 2008 11:43 pm

    Одобрявам всякакви табели от подобен род. Аз самия обичам да поставям табелки, – в много случаи едно надписче помага много. Е, вярно че моите табелки са доста злобнички и още повече анонимни, ама целта винаги е оправдавала средствата 🙂

  5. януари 3, 2009 7:50 pm

    „А ми английска традиция 🙂 100 години садиш-поливаш и накрая моравата е зелена. Лесно е!“
    Хах, аз го знам като виц – как един американец си купува замък от Англия и му го пренасят, тухла по тухла, в Америка, а той пита собственика(бивш, вече) на замъка как моравата му е толкова зелена и той казал: „Ами като я поливаш и косиш 300 години и твоята ще стане такава“ 😀 .

Коментари са забранени.

