Skip to content

Тестването и оправянето на грешки

декември 5, 2007

12:00 при поредния тест сървърът се срива. Следва разговор:

Т(естващ): – Да ви кажа какво направих?

П(рограмист): – А не, не. Ние ще се оправим!

15:15 Влизане в стаята на тестващия. Разговор:

П: – А ти какво всъщност направи?

Т: – Ами сложих хххххххххх и след това yyyyyyyyy и така. Какъв е точно проблемът?

П (пренебрежително): – Ами.. Е да ти обяснявам ли сега? Абе има там един файл в една директория. Ама не можем никъде да го намерим сега.

15:20 Сървърът отново работи.

15:22 Реплика от Програмиста:

П: Ако се счупи моля те да ми пишеш и – както съм сигурен, че ще направиш – да запомниш случая в който гръмва.

Ако си бяха спестили пренебрежението и ако бяха говорили в 12:00, сървърът щеше да е готов до 12:05.

Изводите оставям на вас.

Advertisements
4 Коментари
  1. декември 5, 2007 4:01 pm

    На теория да, ама на практика не съвсем.

    По принцип, няма начин да направиш една система да работи, ако нямаш ясна стратегия за обработване, съхранение, категоризиране и отстраняване на грешките. Т.е. доста е възможно П да е знаел още в 12:00 какъв е проблема и разговорът в 15:15 да е бил формален.

  2. декември 5, 2007 4:09 pm

    Ще ми се да си прав, ама не би. 😦
    Никой не иска безгрешна система. Иска се малко опит в комуникациите между хората, за да се ускори работата.

  3. декември 6, 2007 5:45 pm

    > Ама не можем никъде да го намерим сега.

    В природата нищо не се губи, то само се видоизменя 🙂

  4. декември 8, 2007 6:48 pm

    Ако си гледала The IT Crowd:
    – Hallo, IT! Have you tried turning it off and on again?

    🙂 🙂 🙂

    Ако не си – гледай го 🙂

Коментари са забранени.

%d bloggers like this: