Skip to content

Спешно отделение

юли 29, 2007

Ама не е филма. Истинско спешно, нашенско.

Наложи ми се да заведа мъжа в спешното, след като не открих личния. Според мен беше спешен, но не чак пред умиране. И все пак реших, че не е добра идея да чакам да се влоши.

На вратата ми се скараха че съм чакала 5 дни. След като разбраха, че го е прегледал лекар, ми се развикаха той да си го оправя. И защо не съм го потърсила. Като се оказа, че и това съм направила ми се накараха, каква била тази диагноза „вирусна инфекция“? Ама какъв вирус било това.

Накрая им казах, че няма да го чакам да умре за да им го заведа и това ли искат. В яда си ми отговориха да. Но поеха случая. А мен изхвърлиха в чакалнята.

Прекарахме там около 2 часа. И накрая някак не им се сърдех за горната случка. Докато бяхме там, поживях в техния ад.

Докарали им един дядо от спешното в Дружба. Дружба не може да го поеме защото района му е Младост. Човекът беше сам стар на квартира без близки и роднини. Къде с шепнене къде с писане успяха да се ориентират в историята. За да го приемат и да го лекуват се наложи да сметнат клиничната пътека, реалното лечение и да проверят отново дали им е в района. Иначе ги грози глоба. Оказа се, че лечението по пътека е към 300 лева. Реалните разходи обаче са 640. Търсеха някакви близки с които да се свържат. Иначе може да получи само 300 лева от лечението си. Друго държавата не дава. Ако искаш нормално лечение или плащаш или мреш…

Още не го бяха разпитали и дойде младеж с урологичен проблем. Оказа се че по лична карта е от Надежда и трябва да се разходи този път до Пирогов. Защото спешната урология на Надежда не е в Надежда. Помоли за платен прием някъде и по някакъв начин. Ако ти е зле едва ли ти се ходи от Младост 4 до Младост 3 после в Младост 1 и после в Пирогов. Само разходката в жегата може да те довърши.

Тъкмо му намериха доктор за прегледа на човека и дойде едно момиче със счупена ръка. Веднага рентген.

Между всичко това кръвните изследвания се бавеха защото лаборантките пиели кафе и дори спешното не може да ги помръдне. Ще цитирам „Те спешните работят постоянно. Аз отивам да си пия кафето не ме интересува.“

И докато се върне детето от рентгена им докараха нещо наистина тежко и спешно. Мъж над 50 пострадал при катастрофа. Ако не сте виждали не ви и трябва. Меко казано е гадно. Колата му била под един тир. Лекарката е правила тампонадите навряна под тира. Половината му лице липсвало. Рязали са ламарини 1 час за да го извадят. Беше в шок буйстваше.

В спешното обаче никой не крещи и не вика няма тичане и блъскане. Кога успяха да извикат 5 човека не разбрах. Те не дойдоха на бегом, а и може би не е трябвало. В това време единият лекар нареди 2 бързи инжекции за подсилване на сърце и за успокояване. Човекът буйстваше. Чистиха го миха го. Дойдоха и другите, прегледах го и го качиха към операционна.

Имало малък проблем за да го качат някой трябва да каже че го поема. Спешните го изписват с една хартия, другото отделение го поема със същата хартия. Трябваше да изпишат 7 листа бумаги. Още не се знаеха травмите отиваха на скенер, никой не може да каже кое отделение ще го поеме. Нооооо законът казва така. Някак си успяха да оправят бумагите без да бавят болния.

В това време дойде лекар за счупената ръка. Гипсираха момичето и то си тръгна. Шофьора на линейката извика докторката да тръгва за топлинен удар. В хумуристичен дух си говориха че след този с катастрофата онзи с топлинния щял да отнесе кофа вода и готово. Лекарски хумор…

Междувременно издадоха едно уведомление за смърт, мина едно бебе за инфекциозното и не помня още кой.

Най- накрая дойдоха кръвните изследвания и на мъжа му сложиха диагноза „вирусна инфекция“, но никак не исках да се заяждам с тези хора…

3 Коментари
  1. юли 30, 2007 10:43 pm

    Има един друг сериал по Fox – СМЕШНО Отделение. То работата си е направо смешна. Мен миналата седмица за едно медицинско на маймуна ме направиха…

    Абе тез осигуровки защо ги плащаме?

  2. юли 31, 2007 8:44 am

    По-скоро е тъжна. Защото ние си плащаме осигуровките. Хората се опитват да те лекуват, а пари никой за нищо не дава. Нали чете за 300-та лева разлика по-горе?

  3. Нела Калова permalink
    август 2, 2007 11:40 pm

    Като свършили пак с вирусната инфекция, се сетих, че и аз трябва да посетя първо личния , пък да искам направление, тък дали ще има … и се отказвам вече трета година от лекарска помощ и си ходя с проблемите. Обаче най ме е яд като почнат да те пращат при тоз, при оня и всеки доктор ти обяснява как другия нищо не разбира; че те питат за поставената диагноза от колегите им; че ти се карат как е възможно така баш да я формулират и още цял куп глупости. Ще ми се като трябва да отида на втори доктор, ако не е възможно личния ми лекар да дойде с мен, то поне да имат някаква пряка комуникация помежду си. И, ако трябва да спорят, ако трябва да се консултират, но не и да съм като между чук и наковалня, когато страдам!

Коментари са забранени.

