Skip to content

Блогърски въпроси и отговори

юли 26, 2007

При Петър видях този въпросник и понеже не се славя с кратки и ясни изказвания реших да му отговоря в моя си блог.

Ето го и резултата от решението:

1. Имате ли блог? Защо? Какво ви накара (или пък спря) да си направите?
Имам. Започна се с убеждението на един колега-шеф, че трябва да имаме персонални блогове на служебна тематика и на английски. Част то стратегия за… един господ знае, какво се очакваше. Аз съм опозиция и на опозицията и отказах. Но все пак реших, че импровизираните дискусии, където да споделям мнение, не винаги са ми достатъчни и не ми носят това което искам. И реших да пробвам с нещо като лично-обществен дневник. Място където да изказвам на глас личната си позиция по всякакви въпроси. Не знам как оцелях и защо продължавам. За всички, които ме познават, това беше моментна страст, която ще премине (като недошитият гоблен, който започнах преди почти 9 години докато бях бременна). Но факт е, че все повече ми харесва.
2. За какво обичате да пишете/четете в даден блог?
Още в началото си поставих за цел мястото да е много лично и да няма нищо общо с работодател и професия. Ако закопнея за развиване на професионални теми, ще си направя и втори блог. Пиша винаги само за неща които идват от вътре, неща в които мога да вложа сърцето си. Безмислени напъни да пишеш за да има нещо писано и днес. Или само защото другите също са писали, убиват хубавото във всеки един блог. За това и има 10-ки теми които никога не са видели бял свят при мен или които се появяват с месеци закъснение. Трябва ми време докато ги усетя и облека в правилните думи.
Чета различни неща на всякаква тематика.
3. Коя платформа ви допада най-много – Blogger, WordPress, Blog.bg… ?
Wordpress. Прегледах и други възможности, но това определено ми допадна най-много.
4. Какво мислите за идеята големи компании, министерства, президенти и известни спортисти да си имат блогове?
Всеки има право на лична изява.
5. Кои и колко са любимите ви блогове? Редовно ли ги четете? Редовно ли оставяте коментари?
Имам списък от почти 60 блога, които се стремя да следя ежедневно. Това са места където съм открила нещо интересно или провокативно. Нещо което ме е накарало да се върна и то не веднъж.
Отделно следя всякакви други списъци с блогове, където откривам и допълвам списъка си.
Коментирам много рядко и то само ако имам какво да кажа и ако друг вече не го е казал. Дори в собствения си блог не отговарям на всеки коментар, защото не винаги имам отговор. А и не винаги има въпрос.
6. Кое определя популярността на един блог – добрата реклама, интересните теми, честотата на писане?
Спред мен това са първо поведението на автора, след това искреноста на написаното и стила на писане. Не мисля че рекламата колкото и да е добра може да спаси трагично поддържан и списван блог. Прилива ще е непостоянен и краткотраен. По-скоро един добре определен като тематика блог, който още в началото показва към кого е насочен ще има много повече успех.
7. Може ли един блог да промени света?
Не. Но може да промени хора които да променят нещо в света, което да промени друго нещо…

Коментари са забранени.

