Skip to content

Цветята ми

юни 20, 2007

На Dzver латинките са цъфнали, а моите още не. Но неговата тема ме накара да снимам цветята у дома и да ги подредя тук. Предварително да си знаете – снимките са много:

Латинки и фунийки

Латинки и фунийки, но не искат да цъфнат.

Латинки и тикви

Латинки и кратунки (ако вържат плод пак ще се хваля).

Ще цъфтя

„Ще цъфтя“ каза тиквата…

И взе че цъфна

И взе че цъфна. И то с поне 5-6 цвята.

И петуниите

На терасата освен всичко до тук има и тези красиви петунии.

Холска джунгла

За да не си мислите че само на теасата има цветя. Ето и тези от хола.

Замиокулкас замиофолия

Замиокулкас замиофолия – беше двойни по-ниска, като ми я подариха колегите и не толкова перната. На всички участници в подаръка благодаря от сърце. Вижте колко красиво нещо сте ми подарили.

Цветята на дечко

Това е озеленяването на малкия.

Детелина

Червената ми детелина смени три къщи и на всякъде се опитваше упорито да умре. Докато най-накрая се предаде и сега е моята гордост.

Теменужки детелини и др.

Теменужките ми също цъфтят за първа година. Новото им местопребиваване явно им харесва. Зелената детелина ми е от скоро, но ще стане като червената си кака. А зеленот цвете в жълта саксийка е от една колежка и беснее на воля. Ако някой му знае името да каже.

Кактусите ми

Кактусите ми

Незнайно цвете

Едно незнайно цвете. Моля който му знае името да остави коментар.

20 Коментари
  1. юни 20, 2007 11:21 pm

    Имаш тиква? На мен най-постоянно цъфтящото ми цвете е двойката домати 🙂

    Плюс това си държиш латинките на земята. По-малко слънце = по-малко топлина… Моите са на перваза на прозореца, 1 идея по-светло.

  2. юни 21, 2007 8:07 am

    Ами, виж сега, dzver… имам приятелка, която си гледа слънчогледи на балкона, щото са й любимото цвете. Що да няма пък човек с тикви 🙂

  3. юни 21, 2007 9:03 am

    Тиквите са от онези декоративни кратукни, дето иначе са по 5 кинта в цветарския магазин. А аз искам хлапчо да види що е то кратунка 🙂

    А за цветята долу – нали видя петуниите са на перваза, а той определено не е разтегателен.
    Обмислям някаква поставка за да ги вдигна леко на видочина. Пък и повечето растения са ми увивни и искат място за увиване.

  4. юни 21, 2007 9:48 am

    Аз измислих пъклен план как да ги увивам по простора. За съжаление 2 се скъсаха, а от оцелелите растения само 1 се повлече по простора, но пък с 4 клонки 🙂

  5. юни 21, 2007 10:01 am

    Хихи нали виждаш канапчетата на първите две снимки. Вързани са към простора точно. Само сега да измисля по една дъска да закрепя на по-височко и стой та гледай каква джугла ще ми стане тераската – лятото като сенник ще ги ползвам

  6. юни 21, 2007 10:55 pm

    Незаменима е къщата с дворче ;/ Липсва ни връзка със земята и го избиваме на глупости.

  7. юни 22, 2007 8:32 am

    Мдам. И аз мечтая за къща и дворче. И бих си направила една цветна градина и малко басеинче и ще си имам тикви без да те шашкам 😉

  8. юни 25, 2007 3:01 pm

    Аз искам зеленчуци в дворчето. Не искам МНОГО зеленчуци, не мечтая да ставам земеделец.

    btw, петуниите ми се разбиха да цъфтят. Само дето всички са в 1 цвят. А тъпото грамофонче се отваря сутринта и се затваря вечерта и не мога да сколасам да го видя цъфнало 😦 Само латинката държи фронта да е шарена.

  9. юни 25, 2007 3:31 pm

    А кое се води грамофонче? простете за тъпия въпрос…
    А за латинките ти завиждам.
    тази събота бяхме в Копривщица. И там под едни сенки, в една суха почва, с едни рахитични листенца латинки. Ама пък с много цветове. А моите го докарват на вечнозелени храсти – една пъпка няма 😦

  10. юни 28, 2007 9:49 am

    На латинките не трябвало да се слага тор, щото ставали само листна маса и не цъфтяли. Но като цъфна първата, сипах на всичките цветя тор за цъфтящи.

    Грамофонче е увивното, дето пълзи по конци към простора. В моя случай вече пълзи и по на съседите отгоре кабела за кабелна телевизия и скоро ще им цъфне на терасата.

    Според мен просто иска повече терен… голямо цвете е.

  11. юни 28, 2007 9:56 am

    Аха! Аз имам само тор за цъфтящи. И с нея определено цъфтят – защото грамофончетата са изкарали към 10-тина пъпки от както ги наторих.

    Имам и една пъпка на латинката и само се моля скоро да цъфне.

  12. лил permalink
    декември 8, 2007 3:18 pm

    тези,за които не знаеш какви са(ако все още не знаеш)са слоново ухо

  13. бена permalink
    януари 16, 2008 9:10 pm

    здравей ,цветята ще цъфтят ако веднъж в месеца ги поливаш с щипка амониева селитра разредена с около 1 л.вода и на някои от тях им намериш по слънчево място а колкото до кратунките то на тях им трябва шарена сянка.аз живея в къща и имам много цветя които обожавам

  14. Zahariev permalink
    февруари 2, 2008 3:18 pm

    Това в жълтата саксия е някаква Peperomia но не я знам точно каква. Напишете на търсачка и ще ви ги извади направо със снимките. На другото му викат „храста на парите“. Ама кой го знае как му е латинското име…

  15. февруари 4, 2008 12:25 pm

    Мерси Захариев. Оказа се Peperomia obtusifolia

  16. петя permalink
    март 9, 2008 1:13 am

    можете ли да микажете откъде да си взема червена детели. твоята е разко6шна,а моята умря…. помогни!!!

  17. март 10, 2008 9:59 am

    Има ги по магазините. Моята е от цветарски магазин. Презимуват успешно и на пролет, като почне да ги полива човек пак им покарват листенца. Така, че пробвай се да я съживиш.
    Много важно е ако си я вземеш от магазин да и смениш пръстта. В моята имаше червеи и за това се скапа в началото. Но от тогава проблеми няма. И през топлите дни се чувства добре навън.

  18. andreevaa permalink
    май 11, 2008 7:08 pm

    Цветето се казва Peperomia polybotria и аз го имам същото.

  19. мария permalink
    май 17, 2008 3:25 pm

    „незнайното“ цвете, това са парички и ние имаме..Вув всяка куща трябва да има такова растение , защото носело пари..

  20. aggressiven@abv.bg permalink
    октомври 30, 2008 10:30 am

    И аз имам от няколко седмици червена детелинка и е уникално красиво растение 🙂 Досега не съм се зарибявал да си отглеждам растения но като го видях това и се влюбих.. освен това ме изненада с поведението си привечер и сутрин.. като се стъмни си прибира листенцата към стеблото а на сутринта ги разтваря :))) невероятно красиво еееее :)))))))

Коментари са забранени.

