Skip to content

За софтуера и грешките

октомври 18, 2006

Редовните читатели, може би са забелязали, а за останалите припомням: От тази година в първи клас се учат информационни технологии.

Няма да споменавам колко е подвеждащо името. Не искам да обсъждам и колко е безмислен предмета в първи клас.

Ще си спестя и оплюването на учебника, който е тотално непригоден за първолаци. С него обаче върви една програма, чиято демо версия си свалихме. Та днес ще плюя по програмата. При това ще го правя нагледно и с картинки.

Понеже на харизан кон зъбите не се гледат, бях доста толерантна към демото. Но днес търпението ми преля.

Долните две грешки вероятно са оставени като пример за подрастващите, как да НЕ ПИШАТ съобщения за грешки. При това и двете се появяват доста често и след като натиснеш [ОК] бутона ти затварят цялото програмче, въпреки че са породени само от определен модул.

greshka1.jpg

greshka2.jpg
Всъщност основната причина за плюенето е една недомислица в една от образователните задачи.

Задачата е от типа за вълка козата и зелката през реката. Само че са баба, дядо и две внучета. Съответно с тегла 90, 90, 45, 45 кг. (Отделна тема е как днешните пенсионери могат да го докарат до 90 кила) И тези хорица си имат лодка която превозва до 90 килограма. Та как ще преминат реката?

Направили авторите на програмчето една поляна с река и село за фон. Пляснали отгоре 4 фигури и една лодка, плюс бутон за мърдане на лодката.

Сяда сина ми да я решава. Пъха първо двете деца в лодката. Оставя едното отсреща. Връща се на брега. Вади едното дете. И решава като истински кавалер да пренесе бабата през реката.

Да, да ама не. Бабата не ще да влезе в лодката. И аз пробвах, ама пак не ще. Виж ако детето не е извадено от лодката бабата се намърдва веднага, провокирайки потапянето на лодката.

Та се замислих за гения на някой програмист, който може от такава проста задача да изкара бъг. И защо трябва най-подвеждащо да задължават децата да претоварват лодката.

За да не ме разберете погрешно, аз нямам нищо против ранното обучение по „информационни технологии“. Имам нещо против привикването на децата към некачествен софтуер.

Като консуматори, ако си купите салам искаме той да става за ядене, значи би трябвало да се приучаваме да искаме и софтуера да става за ползване.

Или с други думи: Салам или софтуер, нека поне е годен за консумация.

А този който ни е натрапен определено не става за нищо.

Advertisements
19 Коментари
  1. Eneya permalink
    ноември 3, 2006 11:58 am

    Дето се казвам “Боже, колко мъка има по този свят боже…”
    Та и аз така:
    Боже, колко глупост има по този свят, боже…

    П.П. Моля те, кажи ми, че това е просто някаква тъпа шега??

  2. ноември 3, 2006 11:59 am

    Уви не мога. Никаква шега няма 😦 . Днес цял ден се “забавлявам” с това демо. И описаното тук е само малка част от това дето го видях.

  3. ноември 3, 2006 11:59 am

    Май това никой не го е тествал, а направо са го пуснали на децата. После що гърми … ами ще гърми …

    Преди време мислех че програмиста може да си изтества почти всичко добре. Сега не бих погледнал сериозно на програма непипана от QA.

  4. ноември 3, 2006 1:58 pm

    А откъде може да си свалим демото? И защо е демо, да не би да има и “пълна” версия 😉

  5. ноември 3, 2006 1:58 pm

    Демото се намира тук:
    http://virtech-bg.com/comlogo/
    Има и пълен пакет на скромната цена от 27 лева + 5 пари за допълнението за деца от 6-10 години.

  6. ноември 3, 2006 1:59 pm

    пълно безумие е … някой пак се е нагушил за работа която не е свършил както трябва… (това трябва да му измислим някакво съкращение защото често се употребява напоследък. )
    и като се сетя че тази година хвръкнаха поне 150 лв за учебници.. ми иде бойното настроение….

  7. ноември 3, 2006 1:59 pm

    > … някой пак се е нагушил за работа която не е свършил както трябва…

    Веднага ми хрумна: НЧМ (нагушване чрез мързел)
    Хи-хи-хи-хи

  8. ноември 3, 2006 2:32 pm

    Бачкал съм за Виртех – не като програмист. Беше преди доста време. Останах си с много добри впечатления.

    Странно как са пуснали такова бъгаво нещо…

  9. bojo permalink
    май 4, 2007 2:51 am

    Бъга започва още от лицензионното споразумение:

    Това е демонстрационна версия на системата Comenius Logo 2.0 и детският пакет ToolKID към нея. Всяка една от програмите в него може да бъде използвана само веднъж. В самата система част от функциите не са достъпни за потребителя.

    Системата Comenuis Logo 2.0 е локализиран за България вариант на Comenius Logo (с) с автори I. Kalas, A. Blaho, P. Tomcsanyi. Разработена е от екип от преподаватели и сътрудници на катедра „Информационни технологии“ и IBM Центъра за учители при Факултета по математика и информатика на Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Разпространява се от фирма Виртех ООД – София, която е единствената организация в страната, притежаваща правото за неограничено разпространение на Comenius Logo 2.0.

    Детският пакет към системата ToolKID е разработен от авторски екип: Ивайло Иванов, Весела Илиева и Теменужка Зафирова.

    Освен детският пакет към системата има разработен и пакет за компютърно обучение на деца със специални образователни нужди, наречен Къща на игрите.

    Допълнителна информация

    Повече информация, както и разработени с Comenius Logo приложения, проекти, образи, задачи, уроци може да намерите в специалния WWW сайт – VALUE: Виртуален алманах за Лого – на адрес: http://iea.fmi.uni-sofia.bg/value/

    а също и в катедра „Информационни технологии“ при Факултета по математика и информатика на СУ „Св. Климент Охридски“
    п.к. 48, София 1164, Дж. Баучър 5
    тел. 0888 237 688, (02) 8161-861 (Ивайло Иванов)
    e-mail: iivanov@fmi.uni-sofia.bg

    За делови контакти:

    Виртех ООД,
    п.к. 466, София 1000, тел. 02 / 981 47 62
    e-mail: vspirid@virtech-bg.com (Веселин Спиридонов)

    http://iea.fmi.uni-sofia.bg/value/

    Този адрес не съществува 🙂

  10. bojo permalink
    май 4, 2007 10:17 am

    + това се краква много лесно. Демото изтрива всяка игра след като приключи. Игрите са в Demo\*.lib. Избирате от Tools->Folder Options на Windows Explorer – а в табчето View най-долу от отметките „Use simple file sharing“ да е изключено. После маркирате всички файлове в Demo папката („C:\comlogo\Demo\“) и давате Properties с десния бутон на мишката. На Security таба бутона Advanced изключвате отметката „Inherit from parent the permision…“ и ок. След това минавате по всички юзъри и оставяте само Read & Execute опцията включена. Така вече не могат да се трият файловете с игрите. Добре е след това да си върнете „Use simple file sharing“ ако не искате да имате по-нататъшни проблеми с простото споделяне на файлове.

    Успех!

  11. kiki permalink
    януари 23, 2008 2:43 pm

    Тази демо версия е с демонстрационна цел. В училищата се използва закупен лиценз и програмата там работи много добре. Всяко нещо има стойност.Вие искате да я ползвате вечно безплатно (нещо типично за българина), затова и има толкова бъгове. Редовно използвам програмата в оригиналната й версия и съм много доволна, така че не се учат децата по некачествен софтуер. А за обучението в І клас, мила госпожо си има методика на преподаване и повярвайте ми на децата им е много интересно.

  12. януари 24, 2008 12:45 pm

    Има къде къде по добри обучаващи програми за деца от точно тази. Без да коментираме факта, че тя не ми трябва нито платно нито безплатно.

    А за обучението в първи клас мила Кики, видях го и не ми хареса. Има много по-смислени неща за учене от това да научиш едно хлапе да пише 4 вместо Ч на компютъра…

  13. iviv permalink
    март 9, 2008 11:43 am

    Дайте пример за по-добри обучаващи програми за деца от този вид, защото аз се занимавам с тази проблематика от 10 години и нещо не съм ги срещал.

  14. март 10, 2008 10:39 am

    Когато бях ученичка (в далечната 90-и година) имахме MAC машини с образователен и обучаващ софтуер. Бога ми безкрайно по-добри и полезни са за деца на тази възраст. И на всяко второ цъкане не ми вадеха грешки.

  15. iviv permalink
    март 10, 2008 10:56 am

    С това изказване пак не казахте нищо. Макинтоши вече няма в нито едно училище в България, да не говорим за софтуера, които е създаден за тях. Още повече дори и по Ваше време те не бяха на български език. Така че не се изказвайте за неща, за които не разбирате!

  16. март 10, 2008 12:40 pm

    Веднага допълваме примерите с „Буквенка“ и „Цифренка“ (май, че не и помня точно името). Които са много по-добри като обучаващи програми за деца от 1ви-2ри клас.

    А за разбирането няма да спорим кой от какво разбира. То ще си проличи.

  17. iviv permalink
    март 11, 2008 9:29 am

    По повод Буквенка и Цифренка. И при двата продукта част от материала не е съобразен с учебните програми на МОН за 1 и 2 клас, а при проведени занятия с тях в училище децата са отказали да работят повторно, тъй като изображенията са неясни за тях. А ако добавим и пълния кич, който се е получил от комбинирането на рисунки, правени с акварелни бои и използването на готови бутони на Flash, мисля че е повече от ясно образователната стойност на продуктите каква е.

  18. март 12, 2008 1:51 pm

    На мен ми е интересно кой и как е направил изследването. Защото моето наблюдение на познати деца ползвали програмите, е коренно противоположното.
    А намесването на технологии в тема нямаща нищо общо с това е напълно излишно.
    Или с други думи: Какво общо има flash-а с всичко останало?

  19. април 16, 2008 4:10 pm

    WOW

Коментари са забранени.

%d bloggers like this: