Skip to content

За пъзелите

август 23, 2006

Всеки ден дори при най-слаба посещаемост тук идва някой, който е потърсил думата пъзел. За тези хора реших да напиша тази темичка.

Смята се, че първият пъзел е направен през 1760 г. в Англия. През 1932 г. се появява пъзел на седмицата. Направен по матрица и струвал 25 цента. Продавал се по вестникарските будки всяка сряда. Повече история тук.

От 1964 г. фирмата Равенсбургер започва производство на пъзели. Всеки техен пъзел е разрязан с ръчно изработена матрица, за да се гарантира уникалност на частите. Повече за фирмата има тук.

За маниаците на пъзели днес се предлагат много и най-различни видове, както и много допълнителни аксесоари. На българският пазар можете да намерите предимно лепила за пъзели.

Освен тях обаче, фирмата Равенсбургер предлага килим за редене на пъзели, който събира до 1500 или до 3000 елемента. Има още поставки за кръгли пъзели, както и различни видове лепила, едно от които е лепилото металик за серията им металик. Предлага се специална поставка за редене във вид на чантичка, която събира два пъзела от 500 елемента и един от 1000.

Равенсбургер предлагат едни от най-качествените пъзели на пазара, поне по мое мнение. Лично съм вдигала сглобен пъзел от 1000 елемента без той да се разпадне.

Официален представител за България на Равенсбургер е фирма Комсед. Освен Равенсбургер, пъзели на българския пазар предлагат Educa, PLM и други.

Educa предлагат мини пъзели от по 1000 елемента с размер на пъзела малко по-голям от лист А4. Поради еднаквите срезове на част от елементите, е добре да си избирате по шаренки пъзели, ако са техни.

За малките деца се предлагат дървени пъзели, които освен че са издържливи на малтретиране, лесно могат да се разнасят след сглобяване. Подходящи са още пъзели с малко елементи но с размер на частите XXL.

Много интересни са сериите StarLine, Clolor Starline и Metallic Line, както и новите кръгли пъзели.

Пъзели можете да намерите на най-различни места от книжарници до хипермаркети.

28 Коментари
  1. ноември 3, 2006 10:08 am

    трябваше да пуснеш и адресите на книжарниците със техни снимки, както и снимки на асортимента а също и ценова листа 😀

  2. ноември 3, 2006 10:11 am

    Е нали трябва да имам материал за още поне един пост. 🙂 А и е добре да мина на обиколка поне в София, за да давам актуална информация. 😉

  3. ноември 3, 2006 10:11 am

    Гери, нейде из София да си виждала да се продават тези така полезни килимчета за редене?

  4. ноември 3, 2006 10:11 am

    Уви не се внасят за сега у нас. Предлагам ти да звъннеш в Комсед и да провериш, дали можеш да дадеш поръчка. Моето ми го донесоха от Холандия. Ако имаш познати нейде из света, могат те да ти го донесат. Разликите в цените не са големи, а килимчето не е много обемно.
    Контакти с Комсед:
    София – централен офис и склад
    ул. Тодор Каблешков 76
    тел. 02 / 958 99 15; 02 / 958 99 16; 02 / 958 99 17
    факс: 02 / 958 99 18
    e-mail: comsed@comsed.net

  5. ноември 3, 2006 10:12 am

    Благодаря 😉

  6. ноември 3, 2006 10:12 am

    @Fenia – И ако успееш да издириш килимче някъде в БГ, моля сподели челен опит.

  7. Гергана Атанасова permalink
    ноември 3, 2006 10:12 am

    Ако не се лъжа, подобно килимче можеш да си поръчаш от щанда на Educa, който се намира в малкия ЦУМ на Пиротска, ет.2. До колкото си спомням обаче, цената беше необосновано висока. Другото нещо, което не е за пренебрегване е, че ако си супер маниак, не може да се задоволиш с пъзел от 3000 парчета, а в тези случаи, килимчето няма да ви свърши работа (а да Ви кажа честно, точно при повече от 3000 – 4000 парчета, на човек му най-много му трябва нещо подобно, освен ако няма специална свободна стая за Puzzle забавления :Р)

  8. ralitsa permalink
    ноември 14, 2006 9:50 am

    moje li niakoi da mi kaje kude moga da poru4am puzel s moia snimka? blagodarq

  9. Стеф permalink
    декември 23, 2006 7:42 am

    Ралица – виж на http://www.jigsawgallery.com – там някъде гледах вариант за персонализирани пъзели…

  10. Ася Тотева permalink
    декември 29, 2006 12:40 pm

    Въпросното килимче си закупих за миналата Нова Година от Халите, на долния етаж до офиса на Мтел има магазин с детски играчки ( като слезнете с ескалатора веднага в дясно ).Цената му беше 17лв. Наредила съм на него точно един пъзел. Много по-удобно ми е да редя на картон. Но признавам, че е по-лесно за пренасяне от едно на друго място.

  11. цвeти permalink
    януари 29, 2007 4:27 pm

    А някъде в София да мога да си поръчам пъзел с моя снимка???

  12. Ася Тотева permalink
    януари 31, 2007 3:04 pm

    Пъзел с ваша снимка може да поръчате: http://www.fotolan.info/category.php?par1=123&par2=-
    http://www.fotobravo.com/?p=party_gift
    От първото студио поръчах за подарък керамична чаша със снимка и останах много доволна.
    Второто студио го намерих след това, не съм поръчвала нищо оттам засега.

  13. Стен permalink
    март 16, 2007 12:50 pm

    Здравейте,
    Искам да помоля за съвет. Аз направих един пъзел Равенсбургер от 9000 части и сега се чудя как да го запазя. Има някакви лепила за пъзели обаче мисля че трябва повече неща за да се запази един пазел като моя – а моя е много голям 2х1.5 метра. Някакви конкретни съвети или идеи как да го направя?

  14. март 16, 2007 2:46 pm

    Лепилото има и леко гланцово покритие, което предпазва пъзела. Имам пъзел от 3000 части лепен с подобно лепило и за сега (вече 4-та година) съм доволна от покритието направено от лепилото.
    Освен това можете да дадете да ви го рамкират някъде. След което можете да го закачите като картина на стената.
    Ако се опитате да му сложите стъкло обаче ще стане твърде тежък.

  15. Стен permalink
    март 16, 2007 3:36 pm

    Благодаря за съвета – Гери. А случайно да знаеш някое място за повече практически насоки за съхраняване на пъзели. Да ти кажа истината много труд хвърлих по този пъзел и сега не ми се иска да го унищожавам.

  16. март 16, 2007 4:25 pm

    Разбирам те напълно. Уви не съм търсила подобни места. Но ще се поразровя и като натрупам материал ще пиша тук. А ако ти изскочи нещо полезно, обади се тук за да го прегледам…

  17. април 4, 2007 9:20 am

    Лепилото, което ползвам аз е….безцветен силикон. Нанасям го директно отгоре върху пъзела. След като засъхне можеш да вдигнеш пъзела и да го носиш и пренасяш както си искаш. Моите обаче са по 1000, 1500 парчета…за 9000 се опасявам, че от тежеста не можеш толкова лесно да ги местиш.
    Аз от Bricolage купувам много хубави рамки за снимки, формат точно като за пъзелите ми, 2-3 съм сложила, но да ти кажа не са и много евтини – по 20лв, то почти колкото един пъзел. Все пак си залужава. Това което съм намислила аз за съхранението им е следното : спомням си навремето като ходех в ЦУМ като малка там където бяха картините и стояха на една стойка на пода, нещо подобно на албум в доста уголемен размер и разгръщаш и ги разглеждаш. Това за по-големи пъзели, като предварително трябва пак да се сложат в някаква рамка де. А за по-малките пъзели….съм решила да отида в някоя художествена книжарница, виждала съм студенти да се разкарват с едни такива големи папки, в които си слагат картините ( не знам как се казват точно, но ще разбера ).
    Доста пописах, но….това са моите идеи. Надявам се да съм била полезна.
    P.S. Гергана Берберска…извинявай не мога да видя хубаво снимката на котенцето….твое ли е ?!? Страшно много прилича на моето 🙂

  18. април 4, 2007 10:16 am

    Ася радвма се че пишеш и даваш идеи и много благодаря, че наминаваш от тук.
    А по темата котенце – това е моята британка, женска, на година и половина и се казва Кити.
    Ти британка ли имаш също?
    П.П. Всички ми казват Гери, така че спокойно можеш и ти така 🙂

  19. Ася Тотева permalink
    април 4, 2007 11:17 pm

    Гери, нашето котенце е мъжко – персийка, чинчила. Понеже снимката на твоето е малка и не можах хубаво да видя, но наистина много прилича на нашето 🙂
    Лиончо е само на 4 месеца: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=97889

  20. Chuminafty permalink
    април 11, 2007 12:47 pm

    здр всички, аз искам да ви питам дали някои е попадал на пъзели със яки коли (Audi Mercedess BMW) ако сте срещали плз кажете кординатите на магазина …

  21. Chereshka permalink
    май 25, 2007 1:01 pm

    хей, здравейте
    Искам за попитам някой дали знае къде в София бих могла да направя пъзел от снимка???

  22. май 29, 2007 3:00 pm

    Пише малко по-нагоре в коментар 12 Ася Тотева. Има и интернет адреси.

  23. Дани permalink
    септември 25, 2007 7:17 pm

    Здравейте. Наскоро наредих един пъзел от 2000 части и ми се иска да го запазя.На няколко места в нета четох ,че се лепят със специално лепило.ожете ли да ми кажете какво точно е лепилото .Потърсих в няколко книжарници но навсякаде ми казват че се продава саммо в комплект с пъзела.Е аз пъзел имам но лепило вътре нямаше.

  24. септември 26, 2007 12:40 pm

    Аз моето лепило си го взех от Метро. Но подозирам, че в Комсед ще имат лепило на Равенсбургер в тубички.

  25. Ивет permalink
    декември 23, 2007 11:27 am

    Здравейте, търся един от тези пъзели:
    http://www.ravensburger.de/web/Gummib-rchen-beim-Lunch__3245369-3246412-3246465-3246464.html
    http://www.ravensburger.de/web/Romantischer-Strand__3245369-3246417-3246418-3247112.html
    Някой има ли идея откъде в България мога да ги намеря?

  26. Росица permalink
    януари 14, 2008 7:58 pm

    Здравейте,
    аз едва сега попаднах на тази страница и понеже съм наредила доста пъзели, та мога да ви дам някои идеи. Няколко с по 3000 елемента съм залепила на фазер, но станаха доста тежки и на стената могат да се задържат само с дюбели и видии. Но последния,който наредих е един панорамен. Него го занесох в една фирма за рамки на картини и гоблени и ми направиха много хубава рамка, без стъкло, за да не е тежък. Ако някой се интересува мога да му кажа къде е тази фирма. Хайде успех на всички.

  27. jenikoleva permalink
    февруари 23, 2008 1:24 pm

    Пъзелите са ми голяма страст, откакто бях на 3-4. И докато преди ми бяха забавление, сега ми действат много успокоително 🙂 Много ти се радвам на снимките, а и на това, че открих и дуги „луди“, които редят пъзели… 😉

  28. септември 24, 2008 4:22 pm

    Здравейте,
    Видях, че тук има няколко въпроса за това дали и къде в София може да си направите пъзел със собствена снимка и реших да Ви пиша – ние предлагаме тази услуга: http://www.puzelite.com.
    Това е сайта ни, ако имате допълнителни въпроси, ще се радваме да Ви отговорим.

Коментари са забранени.

