Skip to content

До Технополис и назад

юли 15, 2006

Или как да НЕ си купим уреди на изплащане от Технополис.

Предварително уточнение: Дали да купуваме на изплащане или не, не е предмет на изложението. Защо така съм решила също не е от значение.

От значение е само че реших да си купя пералня със сушилня и съдомиялна за вграждане от Технополис. При това на изплащане.

Прегледахме каталозите в Интернет. Семейният съвет се събра и реши, какво точно искаме.

Въоръжени с лична карта (за кредита) и моделите на избраните от нас уреди се запътихме към Технополис.

Пристигнахме към 1 часа. Проверихме дали имат моделите изложени. Открихме два модела, които не бяха на сайта им. И решихме да използваме някой консултант за да преценим, дали все пак да не вземем друг модел.

Да намериш консултант в Технополис беше, като да търсиш игла в купа сено. Подлежат на следните особености:

  • Има ги навсякъде.
  • Никога не работят точно в отдела, за който ги търсиш.
  • Предпочитат да си говорят по тройки и ако се опиташ да ги заговориш се изнасят уж по работа.
  • Като ги намериш и попиташ „Може ли някой за вградените уреди“ отговора е: „Ше чакате!“, при това с по-кисел тон. (много държа на Ш-то в Ше)
  • Като дойдат на щанда си, се правят на утрепани и предпочитат да се облегнат на някоя печка скръстили ръце.

След тази кратка характеристика, не е чудно, че консултант открихме на 25-тата (словом двадесет и петата) минута.

Дойде, каза ми нищо, т.е. това, което бях прочела и изчезна бързо.

Избрахме уредите и отидохме да уредим документи за кредита. От там ни обясниха, че трябва консултанта да ни попълни 2 бележки с данните на уредите, за да можем да започнем процедурата.

Върнахме се отново на заветния щанд да издирваме консултант. Което този път ни отне „САМО“ 15 минути.

Той отиде до един комп писа и преписва нещо и донесе листчетата, което отне още 5 минути.

Щастливи и доволни се върнахме на гишето за кредити. Там имаше една лелка, която ще е тема на друго писание. Но както и да е успя да попълни документите и каза, че до час ще имаме отговор.

Мръднахме с колата да хапнем и да разпуснем малко. Звъниха ни 3 пъти за проверка (което си е в реда на нещата). И в 3:10 отново бяхме на линия.

Зарадваха ни, че кредита ни е одобрен. И тъй като ще използваме техен транспорт, да сме уговорели първо транспорта и после да минем през касата с лелката и договора.

Отидохме отново на заветния щанд „Вградени уреди„, където от 4-мата (поне аз толкова преброих) консултанти, отново нямаше никого.

Отново тръгнах да ги търся. И този път налетяхме на някакво свястно момче, единственият невинен в тази история.

Момчето взе листчетата, звънна 2 телефона, уреди транспорта и каза „Елате сега да маркираме уредите като продадени“

Отидохме отново при комп-а (о чудеса на техниката). И се оказа, че свободна е само мострата.

Всички замесени се кълняха, че преди час имало още една бройка, ама я продали. Е къде е логиката?!

Аз ако исках мостра, щях да им кажа. Да не говорим, колко е некоректно да ми загубят 1 час от деня (всъщност 2 часа и 30 мин) за да продадат желаната от мен стока под носа ми.

„Следващото зареждане, най-рано след месец. Но не е сигурно, че ще има същия модел.“

Върнах се на гишето за кредита и отказах кредита.

Отказах се и от всяко пазаруване в Технополис.

Намерих управителя на отдела (малко пишеше зам. управител, ама му го спестих). Вдигнах му луд скандал със спокоен тон.

Не смееше да ме гледа в очите. Извини се 2 пъти за неудобството. Каза ми, че дори и да искам мострата не мога да я купя, защото била капарирана?!
Оправда се 7 пъти: AEG си местели заводите, персонала бил нов и необучен. Системата с кредитите не била много разработена.

Но не чух никъде, че ТЕ са си виновни за хаоса в ТЕХНИЯ магазин.

Не ме попита кои са консултантите, от които съм недоволна. НЕ им взе имената. Каза само че нещата ще се променят. И щяло да има последствия.

Казах му в очите, че не му вярвам, само като го гледам. Казах му и че след 2 години може и да мина да видя как са, но да не ме чака много.

И отидох в Техномаркет. Там освен бедния асортимент, нямаше и консултанти. Даже нямаше кой да ме изнерви. Защото със свещ да ги търсиш консултантите, пак не можеш ги откри.

След като и те се оказаха страшно „любезни“ си вдигнах шапката.

Запалих колата и отидох в магазин „Зора“, където консултантът налетя веднага. Показа ни всичко което искахме. Провери наличността. Подготви данните за уредите. И ни заведе при кредитните гишета.

Кредитно одобрение получихме за 15 минути. След още 20 бяхме купили стоката с осигурен безплатен транспорт. И една прекрасна книжка 80 страници упътване за употреба и монтаж на уредите на Аристон на български.

Да познаем ли как се прави бизнес?

59 Коментари
  1. Ceni permalink
    ноември 2, 2006 10:15 pm

    da am posle koi vi gi ka4i uredite koito si gi vzehte ot ZORA , a ?

  2. ноември 2, 2006 10:15 pm

    Ами същия който ми качи диваните от Аико. Ние естествено. До сега никой не ми е качвал нищо до апартамента. И не страдам особено от това.

  3. Vladi Valchev permalink
    ноември 2, 2006 10:16 pm

    Tova reklama na veriga magazini Zora li e ???
    vie v edna i sy6ta kreditna banka li otidahte v dvata magazina ???

  4. ноември 2, 2006 10:17 pm

    Не е реклама на никого. Това е анти реклама на един магазин, който снижи драстично качеството на обслужването си в последната година и половина.
    И нямаше как да отидем в една и съща банка, защото кредитите на двете места се предоставяха от различни фирми.
    Просто според моето скромно мнение 4 часа загубено време за да не си купя нищо е определено подигравка с мен. И държах този факт да стане известен.
    А между другото по темата тук има още 2 поста. Прочети ги ако искаш и ще видиш, че не съм скрила нищо от историята, дори и добрите страни на Технополис.

  5. jmu permalink
    ноември 2, 2006 10:17 pm

    уви, за последния 1 месец ми се наложи 3 пъти да контактувам с т.нар. консултанти, които както бе напсано:
    а/ ги няма
    б/ не знаят нищо за стоката, която продават
    в/ и т.н.

    след скандал разговарях с зам. управителя, който аналогично ме увери, че проблема е в мързеливия консултант, а не е практика.Е! след 3 поредни пъти за мен това си е явна практика.

    и инструкции не дават без скандал! Отвратителни са!

  6. Емил Димов permalink
    февруари 14, 2007 3:07 pm

    Потвърждавам: писаното от Г. Берберска за Технополис и Техномаркет е ИСТИНА!
    TECHNOPOLIS SU**S !
    TECHNOMARKET SU**S !
    //Позволих си една лека цензура Г. Берберска (само * де)

  7. 123 permalink
    август 23, 2007 8:25 pm

    Gospojo, problema ti e 4e jivee6 v Bulgaria a ne v magazinite.
    Navsiakade obslujvaneto e na zle. I v bankite nikoi slujitel ne si dava zor ama stoi6 i 4aka6 kolkoto triabva bez da mranka6. Zatova ne si go izkarvaite na mazazinite…. I kak ne te domarzia da go napi6e6 tolkova podrobno.Vseki ima pravo na izbor, ima i pazar. :)))

  8. август 24, 2007 9:22 am

    Първо: От днес коментари на шльокавица ще се трият директно.
    Второ: Коментара в този си вид издава, че някой май се е разпознал и не се е харесал.
    Трето: Докато всички си натискат парцалите и никой не си търси правата ще е все така. Аз поне се опитвам да го променя. И има частичен ефект.
    Четвърто: С банките съм имала също проблеми (виж тук и тук), но не съм си мълчала, а напротив.
    И най-важното: Никога не ме мързи да напиша истината била тя добра или лоша.

  9. август 24, 2007 12:49 pm

    да свидетелствам че и в русе е същото, но тук техонополиса е десетилетия пред техномаркета.

    в техномаркет като си купиш нещо и после на изхода ти правят пълен обиск (без проверка на телесните отвори), да не би да си подменил нещо сякаш си виновен, че не могат да си организират сигурността.

    а, за точка 3 – * thumbs up *
    докато не се научим (ние клиентите) да вдигаме скандали и продължаваме да си траем, ще продължават да ни газят, сякаш сме длъжни да им даваме парите си.

  10. август 24, 2007 1:41 pm

    Браво за хубавия пост! Това е идеята на блоговете в крайна сметка.

  11. август 24, 2007 6:56 pm

    Браво! За лошите търговци, добър словестен побой.

  12. август 24, 2007 9:56 pm

    И тук да кажа едно голямо браво. Ами то само като видиш написаното от 123, почваш да си вадиш изводите що за кадърни хора работят там. И на мен ми се е случвало нещо подобно, макар и за по-малка покупка, DVD-плейър. В крайна сметка не го купих оттам. Консултанти намерих в интерес на истината, но това бяха някакви крайно дезориентирани младежи, които просто ми прочетоха какво пише на етикета, а след като помолих да ми пуснат плейъра, за да видя дали е читав, се оказаха донейде неспособни да се оправят с високата технология. Не се шегувам и не преувеличавам. А изглеждаха кадърни бе, да го *** – едни такива млади, костюмирани… На края просто си излязох и ликвидирах въпроса, но скандали не правих, не успяха чак толкова много да ме ядосат. Но това вашето е било направо сага. Наистина имаш едно голямо браво, че така си отстояла правата си.

  13. kenanoff permalink
    август 29, 2007 12:58 pm

    Знам че начинът на купуване не е предмет на статията (btw аз пазарувам от Технополис, просто защото в Tehnomarket e още по-зле). Но защо по дяволите, купувате с тези кредити. ГПР му е невъзможно висок. По евтино може да ви излезе със стандартна кредитна карта (като се има в предвид гратисния период) ако се изплати в разумен период. Не случайно тези кредити ги има така удобно разположени в магазините.
    А и с кредитна карта просто си взимате стоката и си излизате.

  14. август 29, 2007 1:08 pm

    Простичкият отговор – Защото точно в този момент така сме преценили.
    Ако ще те успокои, имах парите за да ги платя на място, но не исках.

  15. RokI permalink
    август 30, 2007 8:50 pm

    Проблема може би е ,че продавачите не са си зарязали клиентите и не са ви паднали на колене да ви молят да си купите техника от тяхния магазин.
    Пазара си е пазар и ако вие не си ги купите вие ,то някои друг ще ги купи това трябва да ви е ясно!!!

  16. август 31, 2007 7:53 am

    Ако имаха клиенти – нямаше да ми е проблем. Проблема ми беше, че докато пробват масажни столове и си бъркат по носовете – си говореха помежду си по двойки и тройки. И клиентите се оправяха както могат.
    Не само аз не заслужавах „висшето“ им благоволение. На щанда за вградени уреди имаше още хора за които никой не искаше да се погрижи.

  17. август 31, 2007 3:24 pm

    хахахаха
    този чак ме развесели!!
    Роки, чадо мило, защо не се поразходиш из белия свят, за да се поучиш как един продавач трябва да ухажва клиентите си!

    преди малко говорих с една позната, която е от 6 години в испания, и без въобще да насочвам разговора натам, тя се оплака, че продавачите и сервитьорите в българия продължават да са все същите борсуци като преди.

    явно 17 години не са достатъчни.

  18. август 31, 2007 3:26 pm

    опа, забравих да спомена, че тя си била идвала в българия това лято. та като я попитах как й се вижда българия тя сподели гореизписаното.

  19. RokI permalink
    август 31, 2007 8:21 pm

    Забравих да питам за кой град става дума???

    Технополис Варна,Русе,Шумен,София???

  20. Ивайло permalink
    септември 6, 2007 6:54 pm

    Абе хора вие сте много интересни! Съгласете се че никой човек не може да разбира от абсолютно всичко. Така че когато някой продавач-консултант не може да ви каже това което ви интересува, просто го помолете да извика колега който може да ви помогне, а ако нещо се опъне във всеки магазин от веригата „Технополис“ на гише информация има книга за похвали и оплаквания! На всеки служител има бадж с името му така че като ще се оплаквате поне да е на място!
    И още нещо в книгата този който трябва ще го види, а тук… едва ли!
    Аз съм служител във веригата и нещата който чета честно казано направо ме изумяват!!!

  21. септември 10, 2007 8:59 am

    И никой не очаква консултанта от телевизорите да ми обясни за пералните. Но този от вградените уреди, които бяха цифром и словом 20 модела, може спокойни да ги изучи без да умре от преумора.

  22. септември 10, 2007 11:11 am

    @Ивайло: Асортимента, изложен в Технополис, е максумум 30-40 модела за всеки щанд. При това положение имам пълното право да изисквам консултанта да знае по вода всичко за тези модели. Да може да му обясня какво ми трябва, а той да ми предложи 4-5 алтернативи, заедно с плюсовете и минусите на всяка. Да може да ме насочи към правилното решение, но да не ми го натрапва, все едно е някакъв директор.

    Но за това се иска да обичаш и да харесваш работата си. От това, което до сега съм виждал, не съм попадал на такъв консултант. Повечето мразят работата си, мразят работодателя си, а най-много мразят клиентите, които ги откъсват от сладката раздумка с другите „консултанти“!

  23. Христо permalink
    септември 11, 2007 1:48 pm

    Госпожо Берберска, според мен имате право за повечето неща, но това което сте написали наистина си е чиста реклама на една верига магазини, която за мен по принцип е на светлинни години от Техномаркет и Технополис и като асортимент и като търговски обекти и като мапки които се предлагат. Собствениците и фирмите които стоят зад Техномаркет и Технополис са вносители за Бълария на почти всички стойностни марки за бяла и черна техника, а ако смятате че марки като CROWN, Sang и още няколко известни само у нас донякъде са с качеството на Панасоник, Самсунг, JVC, то пазарувайте в Зора.
    А що се касае за кредита, служителите в магазините са служители на практика на банките и пенсионните дружества, които стоят зад Ти Би Ай, Джет кредит и други.

  24. септември 11, 2007 2:00 pm

    Определено е на свтлинни години напред в облсужването. А колкото до това какво предлагат като техника, каквото са преценили това предлагат.

    А аз си купувам каквото аз преценя. Освен това в Зора има Самсунг със сигурност, за Панасоник, не съм 100% сигурна. Така че теорията ви е несъстоятелна.

    Ако на Техномаркет и Технополис обслужването беше на ниво, тази статия нямаше да я има. Но след като не знаят как да продават – губят клиенти и трябва да могат мъжки да си понесат последствията от избора на персонал и от избора на модел на поведение.

    И последно, ако кредита се предлага на гише в магазин, за стоки от същият този магазин – то магазина и кредитодателя трябва помежду си да уредята как да гарантират наличността на клиентите. Мен това не трябва нито да ме засяга нито да ме интересува. Аз съм клиент, а не експерт счетоводител + търговец+ хамалин.

  25. Владимир Владимиров permalink
    септември 15, 2007 4:08 pm

    Съгласен съм за Техномаркет и Технополис. В Зора не съм ходил. Лошото е че това е положението навсякъде. За жалост не можем да отидем до Германия за един хладилник. Дори се учудвам как така безпроблемно са ви отпуснали кредит. Мен ме мотаха цял ден. А консултантите са неграмотни така че по добре да не ви консултират отколкото да ви консултират грешно. Моите впечатления са от раздел компютри, но предполагам че е така за всички останали раздели. Ако обаче отидете в Метро да си купите техника ще видите че те са с години назад от тези два магазина, така че Технополис и Техномаркет не са най-лошите.

  26. Станислав permalink
    октомври 5, 2007 8:03 pm

    Здрасти.

    Не успях да прочета всичко, което си написала. Не знам къде точно живееш, но определено в пловдивския Технополис такива проблеми нямам. Удобриха ме за 15 минути (TBI), взех си стоката и всичко приключи за по-малко от половин час.
    Но обяснение за всички тези перипетии нямам.
    Доволен съм от Технополис. Въпреки, че имат доста слаби звена.

  27. Алекс permalink
    октомври 8, 2007 10:10 pm

    Макар да живеем в Ловеч сме много доволни от Технополис в Плевен. Купихме си хладилник Аристон, който безплатно ни беше доставен в Ловеч в точния ден и час, качен на 5-ия етаж и разопакован. Хладилника беше клас А+ и по евтин от клас Б в Техномаркет за същия модел. Сега си избирам и LCD телевизор пак от тях. В Зора беше по скъпо и ми искаха до Ловеч 20 лева за транспорт.

  28. Невски permalink
    октомври 17, 2007 12:46 pm

    Пазарувам и в 3-те вериги,кога успешно,кога – не…Последно си купих едни говорители за колата от Зора – не паснаха на гнездата и поисках да ми ги заменят с други.Замениха ми ги за -2-3 минути без никакви въпроси.

  29. Добс permalink
    октомври 17, 2007 6:38 pm

    Абсолютно е вярно всичко написано за магазините Технополис и Техномаркет. За мен няма разлика между двата що се отнася до обслужване. Абсолютно некомпетентни „консултанти“ с неприятно отношение към клиентите. В никакъв случай не е оправдание, че имат много артикули. Системата на възнагражденията там веро

  30. Добс permalink
    октомври 17, 2007 6:39 pm

    там вероятно е проблема върху който трябва да се работи. На консултантите там им личи от километър, че мразят работата си. Трябват им добра организация и малко далновидност от мениджмънта. Ако го направят в близките 1-2 години, ще се върна да пазарувам там…

  31. арм permalink
    октомври 17, 2007 11:05 pm

    Хора не са виновни продавачите (консултанти и др. дълги думички) – кажете ми кой продавач ще си позволи да не се постарае по най – добрия възможен за способностите му начин, когато ако има само коментар за задълженията му го изпратят на улицата? Хората, които носят гордо риза за х лева и табела „Мениджър“ са отговорни за това, и в 80% от случаите те не знаят или не искат да си вършат работата.

  32. Rael permalink
    октомври 19, 2007 5:05 pm

    Ето какво ми се случи преди година:
    Отивам в Техномаркет да си купя нов телевизор. Тогава бяха все още актуални големите, тумбести телевизори. избрах си един 32-инчов, защо са тези подробности ще разберете веднага. Телевизорът е голям и тежък. Ако падне, лошо.
    Същите проблеми с гонене на „консултанти“ из магазина, оплакване на управител, в крайна сметка донасяне на телевизор от склада. Толкова небрежно, толкова мързеливо, че пред очите ми консултантът изпусна огромния кашон на земята и той се претърколи. Дори тръгна да го отваря и да ми демонстрира уреда, но аз бях дотам. Казах му само, че ако е мой служител, вече шеше да е без работа.
    И продължението: тази година изкарахме пари и решихме, че ще се купува плазма. Имаше промоция в Техномаркет, за всеки случай се обадих по телефона преди да тръгна и потвърдиха, че телевизорът е налице в софийския западен Техномаркет.
    Когато отидохме в магазина обаче, след максимум 20 минути, вече нямаше и се оказа, че отдавна били свършили. Нямаше никъде в София. В Пловдив да ходим. Имаме бърза кола, Меткаме се и – след 40 минути сме в Пловдив. Ако в 20:30 затварят, ние пристигаме в 20:20. Магазинът затворен, вътре касиерките си прибират багажа. Тропам по стъклото, отказ. Тропам по-здраво, соча работното време… отварят, представете си с какво нежелание. Интересно, при тези инвестиции в големи магазини, климатици, реклами… дали собствениците на Техномаркет знаят и приемат, че с лека ръка магазинът се затваря поне 10 минути преди края на обявеното работно време?!?
    ОК, вече сме вътре, имат телевизора, изва самият управител и с известно неудобство пояснява… нямало много хора, та решили да затворят. Сякаш става въпрос за личната му бакалия.
    Оттук нататък всичко мина гладко, но съгласете се, че трябва да приемаме рекламите на Техномаркет с големи резерви.

  33. Анонимен permalink
    октомври 21, 2007 11:05 pm

    Зачетох се във всички оплаквания.Колко е жалко,че се сещате да пишете само когато не сте намерили консултант. По-точно четях писаното от Гергана Берберска.Не съм служител на Технополис (но работя там) или на Техномаркет,но съм доста добре запозната с работата и в двата магазина.Конкретно оплакването е от Технополис(първо,иначе г-жата ще се оплаче от всеки магазин ДА изключение е ЗОРА където и е обърнато внимание веднага след като е влязла,но тя сигурно не е знаела че е била единствена клиентка в магазина за целият ден)Никои не отчита факта,че консултантите стоят по 12часа на крак и все пак работят с хора.И защо не пишем по-често че сме доволни ,а винаги се пише когато ВИЕ стойте и чакате 20мин или 30 .не пишете когато стойте 5 ми.Или идвате да връщате стоките ако в кашонът е сложена друга т.е. не друга,а с по-лоши характеристики. И ето изненада ако ви сложат лаптоп с по-добри характеристики не го връщате.ако сте доволна от консултанта не искате да говорите с Управителят за да го похвалите,защото все пак това му е работата

  34. октомври 22, 2007 7:55 am

    Всъщност не сте много честна и много обективна. Ако си направите труда да четете не само едно нещо, а всички статии по темата, щяхте да видите, че съм изказала и похвала на човека реагирал на нашето официално оплакване. Както и че един от консултантите в Технополис бе похвален за добре свършената работа. Но е по лесно да наберете инерция и да си говорите…

    А ако пък не четете само тази статия, ще видите че не само за магазини съм изказвала похвала, когато има за какво.
    Но ваша воля.

  35. Sun4o permalink
    октомври 25, 2007 2:58 pm

    Прочетох внимателно постовете и мога да кажа няколко неща, като изхождам от факта, че съм дипломиран магистър по вътрешна търговия.
    Първо. Всички, които до известна степен защитават младите и неопитни консултанти да не забравят че тези момчета и момичета са там да ПРОДАВАТ с възможно най-големи букли. не да си приказват, клатят, разхождат и т.н. Те са лицето на магазина. Един добър търговец трябва да познава стоката, която продава ако не то мястото му не е там. Може да реди тухли, да носи вар и други дейности.

    Второ. Управлението на подобни магазини е на ниво – нула. Управители са все бивши склададжии, приятели и братовчеди.

    Трето. Никой от висшето управление на тези магазини или известните като топ менажери не си прави труда да търси професионални търговци. Резултата е много явен лошо обслужване и конюнктурен успех на тези магазини.

    Четвърто. Дори и чужди търговски вериги с утвърдена практика след няколко години се побългаряват и обслужването става нулево. Поради точка 2 и 3.

  36. kovat permalink
    ноември 1, 2007 10:35 am

    Та попрочетох постовете и моето мнение е следното:
    1. Технолопис сайта си не могат да оправят(В 21 век да не рекламираш по интернет си жива цървулщина ама нейсе.) а пък вие искате обслужване на ниво. Е те такова животно в „големите“ ни вериги Технополис и Техномаркет НЕМА!!!
    2. Изключения има, но са случайни и крайно редки, или ако познаваш управителя на магазина(както е в моя случай).
    3.Собствениците на Технополис и Техномаркет,че и на Зора не се сещат защо в цял свят,а вече и България за Мениджър се УЧИ.
    А не както имаше и по-горни постове, да е видно че само „Управители са все бивши склададжии, приятели и братовчеди.“

  37. Рени permalink
    ноември 1, 2007 2:14 pm

    Аз съм също служител на Технополис и съм възмутена от тия писания. Първо, нека не забравяме че не всички клиенти са цвете за мирисане. Има такива които направо идват, за да си изкарат яда на продавач-консултанта защото са имали кофти ден в работата или знам ли аз какво и решават да почнат да се джафкат с него и в крайна сметка нищо да не закупят.
    говорим, че съм имала клиенти които са вдигали патардия за дето не сме им давали БЕЗПЛАТНО три опаковки батерии за 20 лв общо или 5-6 крушки за около 10-15 лв. Ние им обесняваме, че това няма как да стане, защото тия неща от джоба си трябва да ги платим – а те ни се репчат, че сме имали много пари за това трябвало да им го дадем безплатно. Нека да ми покрият заплатата и ще им ги дам. Другото, което е няма как да очаквате да сме в добро настроение, когато преди вас едни такива тъпанари са дошли да ни се репчат и да ни вдигат нервите. Аз лично съм минала обучение от 1 месец преди да заема въпросната длъжност и мога да твърдя, че съм компетентна относно работата си и я върша добре. Така, че когато не сте наистина навътре в положението не съдете така строго, защото ако видите такава простотия, селения, злоба и ярост да ви видя вие как ще се държите и дали ще сте много ведри и приветливи, защото аз се срещам с това всеки ден. И не – не ми е работа да оправям комплексите на някакви озлобели хора!!! Моята работа е да консултирам и да продавм. А това, че някои от клиентите идват там, за да си начешат егото и да унижават конслутантите вече е отделен проблем. Да – има хора, които точно с това се забавляват – да късат нервите на консултаните и после доволни да си продължават да си водят безсмисления си животец мислейки, че са постигнали нещо като са се направили на много велики.

  38. ноември 1, 2007 2:20 pm

    Само да ви питам, а аз какво съм виновна, че някой селянин ви е изнервил? И трябва ли вие после да се отнасяте по същия селски начин с мен, както той с вас?

    Не е нужно да ми отговаряте…

  39. Рени permalink
    ноември 2, 2007 12:47 am

    Не Вие не сте виновна за нищо. Виновни са една огромна част от клиентите, които смят че това е забавачница, а не реномиран магазин. Винаги съм го казвала и ще продължавам да го твърдя: Ние не сме дорасли за такъв тип хипермаркети. Това, че сте попаднали на кофти консултант… ами съжалявам. Всяко стадо си има черни овце, това че ги държат там вече си е проблем на управителя. Ние от невисокопоставените длъжности нищо не можем да направим. Всичко си зависи и от управителя на отдела, а това че са били нови не е оправдание (ако са имали акъл в главата си са щели да знаят как да се държат).
    Това за лизинга съм съгласна, че са напаст от всякъде и Ви съчувствам донякъде. Но те не са част от магазина. Те са т.н. „гости“ на магазина и си работят отделно. Единственото, което управителя на магазина може да направи е да им направи забележка, но не и да ги уволни, тъй като изобщо не им се води началник.

    П.П. (Като толкоз много всички плюете големите вериги, дайте да върнем Тодор Живков на власт и да можем да си купуваме техника само от Корекомите или нещо от някой чужденец като ходим по курортите. И като не ви изнася просто не пазарите от въпросния магазин и толкоз.)

  40. Петър Димов permalink
    ноември 4, 2007 10:03 am

    Аз съм консултант в Технополис и не съм съгласен. Винаги пумагаме на клиентите, учтиви сме.

    Ако бяхте някоя красиво маце, веднага щяхме да налетим. От снимките, които виждам за теб, става ясно защо всички са бягали.

    Търси причините в себе си…

  41. Юрий permalink
    ноември 4, 2007 12:58 pm

    Съгласен съм че най-учтиви и отзивчиви са служителите от Зора. Знам го от личен опит като клиент. Наскоро си обзавеждах кухнята и си купих всички неща от там. В интерес на истината Технополис са по-добре от Техномаркет (дали и двата не са собственост на бивши „разузнавачи“ кой знае?). Там поне не пребъркват клиентите.
    Ще ви ракажа как си купих телефон от Техномаркет. Лятото се върнах за отпуската си в България и реших да си взема нов безжичен домашен телефон с две слушалки. Та накратко намерих такъв в Техномаркет. Беше ранна сутрин и магазина беше празен. Отидохме със съпругата ми на касата и бяхме единствените клиенти на 4те каси. Охраната беше на 2 метра от нас. Платихме, служителката сложи телефона в торбичка и ни даде фактурата. Нямахме друг багаж и през цялото време охраната, едно момче и едно момиче, ни наблудаваше. Въпреки това на излизане охраната поиска да прерови въпросната торбичка. Направих им забележка че никъде по света няма практика да се рови в багажа на клиентите ако алармената система на магазина не е задействала ли ако няма данни за кражба от наблюдателните камери. Отговора на момичето ме втрещи: Като не ви харесва не идвайте да пазарите тук.

    Естествено крака ми няма да стъпи там повече. Заплатата ми тук в Кувейт е колкото на целия персонал на магазина взета заедно. Та не мога да си плюя на себеуважението и да пазаря в магазин дето разни пикльовци ще ми бъркат в багажа и ще ме третират като крадлив циганин. Трябва да знаете че никъде по света (а аз ходя на командировки в доста държави) няма да ви бъркат в багажа ако няма сериозни данни че сте откраднали нещо.

    Явно е обаче че степента на себеуважението на българите е много ниска та позволяват на продавачите да ги правят на маймуни. Клиента е цар а не обратното.

    Така че призовавам всички които са недоволни от един или друг магазин просто да не купуват повече от там. Така естествения отбор ще си свърши работата.

  42. Уау permalink
    ноември 10, 2007 2:34 pm

    Какви time-wasters са се събрали тук… От типа, Бай Ганьо (горния пост), до грозната гаднярка (тая на която е блога)…

  43. Тошо permalink
    ноември 17, 2007 12:59 pm

    Не знам, защо се видях поне пет пъти в истароята .. Не правя разлика между технополис и техномаркет (не знам кой кой е), но и в двата качестовто на обслужване е на точно описаното ниво.
    Истина е и това, че в зора консултантите ти налитат в момента , в който се загледаш към нещо.

  44. Галина permalink
    ноември 17, 2007 1:24 pm

    Гергана, странно, но тази статия все едно за мен си я писала. На мен ми се случи почти същото /с разликата че не съм вземала кредит/ при покупката на един телевизор на скоро. В Зора няма толкова много клиенти или са с много по-добър персонал, но обслужването определено е на много по-високо ниво.

  45. клиент permalink
    ноември 18, 2007 10:37 pm

    От всичко това се разбра само едно
    консултантите в магазините не са нищо повече от обикновенни “ ПРОДАВАЧИ“ ако и с това могат да ти помогнат, а ние като потребители поне според мен не трябва така лековерно да си ходим на „пазар“ за скъпи уреди без предварително да сме си направили свое собствено проучване. Нали за това има нет. Аз лично не си купувам абсолютно нищо струващо повече от 30лв. без да съм си направил труда да го проверя поне в няколко сайта. То е ясно че от нашите търговци не може да се очаква абсолютно нищо, но мисля че всеки който влиза в мзгазина просто така и иска да си купи нещо осланяйкисе единствено на продавача птросто си хвърля парите на вятъра. По въпроса за кредитите като идея е доста добре, но като го вземеш започваш да разбираш какъв таралеж си навираш. В момента да вземеш потребителски кредит в БГ. е доста необмислено поне според мене. Лихвите са доста високи и разправиите доста голями.

  46. Sali permalink
    ноември 28, 2007 11:32 am

    Здравейте, опитах се да прочета всички мнения по въпроса, за съжеление чак ме заболяха очите 🙂 Все пак мисля, че проблема е двустранен – служителите на въпросните магазини и клиентите на въпросните магазини. И на мен ми се е случвало да пазарувам там и всеки път е различно. Веднъж бяха толкова учтиви и мили, дори ми предложиха да седна тъй като бях малко бременна и се уморих да слушам права какво представлява това или онова. Друг път докато се опитвах да избера готварската печка се наложи да търся консултанти из целия магазин и едва ли не да ги хвана за ръка и да не ги пусна докато не приключим с покупката. Така че неможе да кажем – те не стават и толкова или те стават. Много правилно е ние като клиенти да си търсим правата и да изискваме от персонала на тази и изобщо всички магазини да ни предоставят нужната информация като към това прибавим и учтиво и усмихнато лице. Защото това, че някои е там 12 часа на крак мен лично не ме вълнува, защото него не го вълнува как аз си изкарвам парите за да отида и той да ми продаде нещо!!! Ако това че стои 12 часа на крак му пречи – да напусне и да си намери друга работа. Преди години ми се наложи да работа на един щанд на едно детско изложение и знам колко е трудно 12 часа да си усмихнат и учтив, но въпреки това не е невъзможно!!! Така че УВАЖАЕМИ КЛИЕНТИ ТЪРСЕТЕ ПРАВАТА СИ! Но не забравяйте и задълженията си 🙂

  47. Анна permalink
    ноември 30, 2007 11:36 am

    Съгласна съм с твърдения, че всеки път е различно. Ние досега сме пазарували само в Технополис и Техномаркет, и нямаше никакви проблеми. През лятото съпругът ми реши да ми направи подарък, като купи съдомиялня, та влезе и в тритте вериги (Техномаркет, Технополис и Зора). В крайна сметка купи от Технополис, защото като влезе в Зора, там сякаш бомба е паднала, половин час търси някой да му обърне внимание и в крайна сметка си тръгна, без да е намерил някой.

  48. Нина permalink
    декември 3, 2007 3:37 pm

    Здравейте! Аз съм служител към един от кредитите в магазин Технополис. Съгласна съм с изказването, че сме като напаст….И на мен не ми харесва, обаче това ми е работата, за това ми плащат….На този етап не съм намерила по-добро предложение и за това съм тук. Това обаче не ми пречи да съм съвестна в работата си и никой не разбира колко ми е неприятно, че работя точно това. Има клиенти, на които им харесва,че им даваме информация, някои се забавляват, че ги преследваме, като казват, че в Техополис си имат безплатна охрана и не се притесняват, че някой джебчия ще ги обере, трети ни ругаят…/ не е много учтиво, но съм склонна да ги разбера /.
    Що се отнася до консултантите в магазина, в който работа – ами добре си вършат работата. Стараят се да бъдад винаги усмихнати, любезни, компетентни са….
    Това, което ми направи впечатление, е изказването, че консултантите си седели на масажорите. Е, няма как да е така, защото навсякъде им е забранено да го правят и ако нарушат забраната, биват глобявани. На тези масажори може да сте видели служител на Таурус – Ню Вижън….Но не и на Технополис.
    Далеч съм от мислъта, че ослужването е на ниво навсякъде…Обаче тук е.
    Моят съвет към недоволните клиенти /сигурна съм, че не са малко/ е всеки път, когато сметнат, че не са обслужени така, както би трябвало, да пишат оплакване в „Книгата за оплаквания“. Повярвайте, в големите магазини тези книги се четат. Няма как някой да откъсне някоя друга страница, да скрие нещо…Като говорите със сам.управителя, той може да има някакво отношение към консултанта и да не се вземе в предвид вашето оплакване. С „Книгата за оплаквания“ такъв вариант няма. Хора сме, понякога правим грешки, понякога не сме в добро настроение, но никой не е длъжен да се съобразява с нас. Това се отнася както за консултанта, така и за клиента, който в повечето случаи си мисли, че е велик, всезнаещ, всеможещ и…Винаги прав!!! Е, уважаеми клиенти, не винаги сте прави. Понякога идвате и говорите такива глупости, че ако можете да се видите от срани – повярвайте ми, ще се срамувате от себе си.

  49. Николов permalink
    декември 6, 2007 5:00 pm

    Когато човек работи някъде трябва да има едно на ум, че за клиента той не е просто Иван, а е лице на фирмата и ако не се държи подобаващо той излага фирмата, а не себе си.
    Когато ние като клиенти не вписваме нашите положителни или отрицателни мнения в съответната книга, няма защо да се възмущаваме от резултатите.
    В гражданското общество личността е тази, която изисква, хули или хвали. Ако си мълчим ще си стоим в Европейското блато и ще се оплакваме взаимно вместо да направим нещо за подобряване на нещата, защото никой няма да дойде да ни оправи.

  50. Цонева permalink
    декември 10, 2007 4:33 pm

    Хаха, много интересна дискусия. Всъщност търсех сайта на Технополис, но понеже там може само да се предлага име на рекламното им същество за момента, се зачетох в резултатите от търсенето и попаднах тук. Значи, госпожо Берберска, нищо необикновено не Ви се е случило в Технополис, видно и от коментарите на възмутената служителка тук. Не можете да очаквате друго от магазин, чиито собственици получиха парите наготово в началото на 90-те и до момента на работа при тях се назначават предимно хора от техния край на България (Стара Загора) за да се „уредят“ в София. Последна грижа е клиентът. Те разчитат на обратното на пазарната логика, а именно „Ако ти не купиш, много важно. Ние сме най-големите, другите ще купят.“ Между другото, собствениците от скоро са и активни участници в диалога на т.нар. едър бизнес с власта.

  51. Стефан permalink
    декември 12, 2007 3:41 pm

    Хахахаха, и аз също като Цонева попаднах на тази дискусия – търсейки отдавна неработещата страница на Технополис….
    Аз съм от Пловдив
    От няколко седмици съм почти редовен посетител и на трите коментирани магазина, тъй като ще си купувам LCD телевизор и ходя да сравнявам моделите и цените.
    Аз също не искам да правя реклама, но единствения магазин , в който консултанти ми обърнаха внимание и по човешки проведоха един разговор с мен, беше точно магазин „Зора“. Човекът (интересното е , че не беше младо момче) най-подробно ми обясни за различните модели, предимства, недостатъци….А бе – точно това, което трябва да прави един консултант!
    А пък в другите два магазина – наистина – уж пълно с консултанти, но – всички – едни такива – забързани, непрекъснато сноват напред-назад…..Човек няма усещането, че има консултант за СЪОТВЕТНИЯ отдел….
    Колкото до коментара, изказан по-горе, че ние, българите, още не сме били „дорасли“ до такива хипермаркети…. Ами – това изказване си е коментар за манталитета на продавачите…Максимата, че клиентът винаги има право, си е в сила навсякъде в развитите страни, и колкото по-бързо продавачите и търговците у нас свикнат с нея, толкова по-бързо ще станем „по-бяла“ държава.
    А що се отнася до коментара на Рени – ами , какво да се прави – просто това ти е работата!!! Селяни, не-селяни – длъжна си да се усмихваш !!! И аз също имам филма и магазин и МНОГО ДОБРЕ те разбирам за какво говориш, идвало ми е някой път да набия някой, който очевидно е дошъл в приятен разговор да „убие“ половин час…Но- стискам зъби и се усмихвам и отговарям на тъпите въпроси, защото просто няма как иначе! Това е!!! Просто съм частник и друго държане не мога да си позволя!

  52. i208 permalink
    декември 14, 2007 10:47 pm

    Наскоро търсих климатик, инж. съм и знаех точно какво търся и всеки един параметър ми е ясен. Минах и през трите вериги. Оставих консултантите да ме омайват. Уверявам Ви, мн са зле ( отдавам го на факта, че са решили да спестят някой и друг лев и да не назначават специалисти по топлотехника) Признавам, в Зора бяха най-напористи.

  53. Надя permalink
    декември 30, 2007 12:22 pm

    В последните месеци имах неблагоразумието няколко пъти да пазарувам в Технополис – Люлин в София. Всички покупки, които направих бяха свързани с много чакане, сърдити и некомпетентни консултанти, но последният път беше нетърпимо. След 30-минутно чакане дойде един младеж, койт не беше наясно това, което ми продава има ли аксесоари, няма ли, дали пък в техния магазин не е възможно да се купят – не ми издържаха нервите да го гледам как се мотае – грабнах си покупката, платих и си тръгнах. Оказа се, че камерата, която купих е с упътване само на полски, унгарски, чешки и турски. Помислих си, че за дреболиите, които ме интересуват ще намеря информация в сайта на Технополис – но уви! Там има само игра и нищо друго. Думи нямам

  54. Галина СТЕФАНОВА permalink
    януари 14, 2008 11:31 am

    НА 01 12 2007 имах нещастието да закупя от ТЕХНОПОЛИС-Люлин в София печка индезит която се оказа дефектна.Тръгнах да правя рекламация на продавача и след две седмици благоволиха да ми кажат да ходя в сервиза.Какво да правя там това е тяхно задължение да оправят некачествената стока която продават.Явно още сме в ерата на комунизма.Те не държат на имиджа си както е на запад и законите за тях не важат.Повече няма да стъпя там да пазарувам ,но ще кажа на всички познати там да не пазаруват.

  55. Галина СТЕФАНОВА permalink
    януари 14, 2008 11:35 am

    не се и съмнявям ,че може да не го одобрите но ще ви дам всички доказателства за това това което пиша ,че е достоверно.

  56. януари 14, 2008 1:14 pm

    Гери, коментарите към тази тема вече размазват 🙂

    Хора, какво се жалвате като оплаквачки някакви. Имате права, отстоявайте си ги! И на мен Технополис ми докараха пералнята с дефект – беше леко ударена отпред. Установих повредата около половин час след като доставчиците си тръгнаха от нас, вдигнах телефона, обадих се в магазина, казах за проблема, отсреща някакъв младеж изпъшка, че имали много работа и нямало кой да дойде, да достави НОВА пералня и да вземе повредената, аз му обясних, че това много слабо ме интересува, искам замяната да стане максимално бързо, след два дни (в НЕДЕЛЯ) дойдоха с камиончето, носейки нова пералня. Няма драма, няма истерии, държаха се почти по правилата, обаче и аз не отстъпих от позицията си и за секунда даже.

    Защо ви го разказвам това? За да ви намекна, че може би не знаете да четете договорите, които сключвате при закупуването на уреди. И че не сте се поинтересували от правата си като потребител. И че вместо да мрънкате тук, да бяхте се свързали с Комисията за защита на правата на потребителите ли, що ли.

  57. януари 14, 2008 3:02 pm

    Тони ти да видиш някои от другите ми статии за НОИ и НАП на какво са се превърнали – думи нямам.

    Хората очевидно могат да четат, щом са прочели писанието. Явно могат и да пишат щом са оставили коментар. Очевидно ползват интернет. Но не искат не могат или не знаят как да си попълнят оплакване към КЗП през интернет формата им.

    Но в крайна сметка за мен тази история мина и замина мнооого отдавна, и съм ги оставила да си споделят болката едни на други. А ако питат нещо конкретно гледам да отговарям, когато мога.

    Само се чудя на 100 коментара ли да заключа темата за коментиране или преди това….

  58. емо permalink
    януари 20, 2008 12:57 pm

    Чета и се смея за приключенията, някой бе казал не съм достатъчно богат за да купувам евтино.Налитате на марки дето ги събират в Бългалия всичко идва насипно.пойнтересувайте се преди да купувате.Търсите климатици там дето не трябва има фирми дето това им е работата и са професионалисти в областа си и поемат гаранциите .Предстой ми да си купувам перална и съм се спрял на марка понеже знам че е качествена и не е правена в китай турция или в българия.Щом ви се ходи по мъките купувайте буклуци.

Trackbacks

  1. Да си мълчм ли? Не благодаря « Шарки

Коментари са забранени.

