Skip to content

Език свещен…

юни 26, 2006

Много съм крайна може би. Но извращенията с езика станаха твърде много. Тук ще събирам и цитирам не бисери от интернет, а от печатни издания.

Защото е безкрайно страшно да видиш, че човек на който е заплатено за труда му, не си е свършил работата като хората.

За сега някакви бледи спомени от 2 отдавна прочетени книги:

  • Един адвокат имаше голяма колекция от тишъртки и правеше реновация на офиса си. Аз пък все още нося тениски, явно съм изостанала от модата…
  • Една родилка пък в друга книга крещеше неистово да получи епидурала си. Аз схванах какво иска бедната женица, защото съм минала по пътя и. Преводача очевидно не е бил наясно, което с оглед на факта че е мъж, може и да е вид извинение. Но след като му плащат за нещо, можеше поне да се консултира ако не с медик, с някоя жена.
  • Заглавие в Дир.БГ „Студенти от Оксфорд могат в на деца с увреждания“ – така и не ми е ясно за какво иде реч, но щом и медиите, били те и електронни си позволяват пълна неграмотност, за какъв език говорим въобще.

Тази новина тук ме потресе освен с фактите си и с неграмотността на репортерката. Дълго се чудих аз ли нещо не съм в час те ли. Заглавието гласи „35 000 са болните от Ауцхаймер у нас“. Правилното име на болестта е „болест на Алцхаймер“. А хората дори и в нет-а вече няма да могат да я намерят ако се продължава така.

3 Коментари
  1. май 11, 2007 11:00 pm

    Колкото и да са смешни грешките, всъщност е изключително тъжно 😦 В езика ни почнаха да се появяват такива безразборни грешки и глупости, че ме хваща срам, когато и аз почна да ги използвам. Жалко е, българският език е толкова прекрасен, благозвучен и богат. Защо така го „цапат“ 😦

  2. Апостол Апостолов permalink
    януари 10, 2008 3:33 am

    Лоша работа, много лоша. Какво да кажем за езика на „компютърните спецове“- събмитвам, даунлоудвам и пр.?
    Ужас!

    Мисля, че ще ви е интересно да узнаете, че това е всъщност едно СВЕТОВНО явление. Когато преди две години посетих Германия, където съм израснал, установих, че немците вече не употребяват думата „klug“ (умен), а clever. И те носят T- shirt, а не някакви си фланелки и т. н.

  3. януари 10, 2008 11:35 am

    Всъщност хич не ми е интересно как изглупяват и се американизират останалите нации. Много повече ме интересува ние да си познаваме, уважаваме и пазим езика и културата (без да стигаме до фанатизъм, но все пак повече от сега).

Коментари са забранени.

