Skip to content

Семейно подоходно облагане

юни 8, 2006

Видяла жабата, че подковават вола, и тя вдигнала крак. Та и ние така… Чули не дочули, какво са направили хората в Европа и го приложихме.

Не знам как е там, ако имате опит споделяйте. Но тук е така:

Първо по една или друга причина (независеща от НАП) служебната ми бележка се появи някъде през март. След това докато намеря време да си попълня данъчната декларация стана април.

Хубавото в данъчните декларации е, че вече ги има из интернет и можеш да си ги разпечаташ. Едно време струваха пари и се взимаха от даначното само. Плюс че се чакаше на опашка, и бройките бяха ограничени.

Лощото е че са в pdf формат и няма как да си ги попълниш, ако си обикновен потребител освен на ръка.

И така на 12 април отидох до данъчното, сегашен НАП. Наредих се на една километрична опашка и зачаках. Твърденията бяха, че поради наближаване на крайния срок работят с удължено работно време.

Може и да е така, но за сметка на това работеха с намален брой гишета. От 2 стаи с 4 човека работеше само една дама. След около час и половина дойде и моят ред.

Влязох в стаята, и за какво си загубих 10 мин вече не помня. Поиска ми документите. Написа една хартийка с входящ номер. И ме предупреди, че ще ми се обадят.

Вече бях забравила историята когато на 1 юни ми звъннаха по телефона и ме помолиха да мина през НАП стая …. госпожа…. и да си нося новия IBAN, че по старите сметки вече не можело.

На 5 юни успях да ги сместя в натоварения си график. Този път нямаше опашка. Госпожа…. се оказа много учтива. И ме помоли да попълня едни данни и да се подпиша. И така…. три пъти. Връчиха ми едното копие от констативният протокол. Другото е за архива, третото за счетоводството.

А от днес вече съм горд собственик на 86.43 лв. върнати ми от държавата.

Цялата история не е нещо особенно, освен че е абсурдна.

Първо декларации за връщане на детски се подават само лично и само в НАП. А защо да не го прави работодателя не знам.

Второ за да си получа парите, трябва да подпиша констативен протокол, като че ли ми правят финансова ревизия.

И трето за тези 86.43лв. чаках 2 месеца, а като ми ги взимат от заплатата ги прибират преди аз да съм си видяла парите.

Не искам да питам, кому е хрумнала безумната идея, че едно дете може да се издържа с 360 лв. на година. Че те дните в годината са повече.

Не искам да знам и защо ми губят от работното време и ми ги връщат 6 месеца след като годината свърши.

Няма да питам и защо не ги разделят на броя месеци, и да ми ги приспадат от заплатата всеки месец, като необлагаеми.

Нито искам да знам, защо се възстановяват само по банков път, или се приспадат от данъците за следващата година. Аз ако нямам банкова сметка, а си искам парите?

Защото и да питам и да не питам, няма да ме разберат, нито ще ме чуят, нито ще помислят.

3 Коментари
  1. ноември 2, 2006 9:46 pm

    Ти си щастливка, Гери, че вече си получила “лептата” на държавата за отглеждането на детето си! Май си втория човек, за когото чувам, че е финиширал процеса. За жалост, повечето ти въпроси наистина са без отговор, но по някои бих мога да допълня нещичк� 😉
    По първия въпрос, не си съвсем права – декларация по ЗОДФЛ, може да подаде и твой пълномощник (не е само лично). На него не му е необходимо нотариално заверено пълномощно, а трябва да бъдат попълнени данните му на гърба на първата страница на декларацията. Какъв е резона в това, убий ме, не знам (титуляра даже не се подписва под данните)! Така всеки може да попълни на всеки декларация и да я подаде от негово име и с това да му докара големи ядове (ревизия). А за това, че декларации се подават само в НАП…ми и това не е съвсем така… Титуляра (или пълномощника), биха могли да подадат декларацията и във всяка една пощенска станция (по време на подаването на декларациите, пощите работят като гишета на НАП).
    Що се отнася до това, работодателя да подава декларацията… и аз съм съгласна. Според мен, даже не би трябвало да се подава декларация, а просто родителя на “n” на брой деца трябва да се облага с различна ставка за ДОД и самите ежемесечните удръжки да са по-малки. Кому е нужно трупането на хартия по хранилищата?! За самия работодател тази щуротия по връщане на детски е също кошмарна! Представи си… една голяма фирма със 100-200 човека персонал ( може да е счетоводна къща, която води счетоводството на фирми, с толкова общ персонал)… колко служебни бележки трябва да бъдат издадени в края на годината… Безумие!
    По отношение на втория въпрос – за данъчната ревизия… Виж, там съм съгласна с данъчната администрация. Тя (ДА), не връща пари без да е направена ревизия и считам това за правилно. Все пак, не може един данъчен служител да има правото да връща държавни пари ей така… на който и както си прецени. Ето защо, на теб също би следвало да ти е направена ревизия. Оттук, за мен следва един друг хипотетичен, но мнооого интересен въпрос, но той не е предмет на изложението, а и доста многословно се изказах… та по-добре да се спр� 😉

  2. ноември 2, 2006 9:50 pm

    Мерси за уточненията. Аз като един същи ползвател, с малко опит съм пропуснала тези подробности и можеше да заблудя някого от невежество.
    По темата с ревизията обаче съм била просто неясна. Нищо против да си ме ревизират и каквото си искат там… Но не можеше ли просто след успешната им ревизия, да ми преведат парите и точка? Кому е нужно да ходя и да се разписвам?!

  3. януари 16, 2007 10:41 am

    Моята теория по въпроса защо НАП връща парите от семейното подоходно облагане е, че в противен случай ще си навлече много повече работа с ревизиите и проверките впоследствие…

Коментари са забранени.

