Skip to content

Сингапур – за дъвките и задръстването

май 30, 2006

НебостъргачиМинах много набързо и съвсем инцидентно. Получих шанс да посетя това прекрасно място за цели 12 часа.

Познати ме помолиха да им донеса от там дъвки. Беше ми странно… Оказа се, че там до скоро дъвките бяха забранени, за да не замърсяват града.

Пристигнахме в 6 сутринта и с изненада установихме, че дори и без виза в можеш да пребиваваш транзитно в страната цели 5 дни.

Взехме такси до хотела, в който се очакваше да имаме резервации и решихме да проучим вупроса с връщането навреме за следващият полет:

– Извинете, имаме полет в 19:00. Дали ако тръгнем в 18:00 от хотела ще стигнем навреме?

– Но да естествено.

– А какво е задръстването по това време?

На този въпрос леко се озорихме, докато обясним какво точно питаме. Вече си мислехме, че шофьорът е зле с английския. Оказа се че човекът не може да проумее, какво е това задръстване. Там такова нещо нямало.

Е по-добре за нас – ще има повече време за гледане, че едва ли ще имаме втори шанс да спрем тук.

Хвърлихме куфарите по стаите и след бърз душ и обилна закуска усяхме да спретнем 2 екскурзиии. Едната от 8 до 1, другата от 1 до 6.

Костенурковия островПървата беше с кораб до близките острови. Имаше спирка на островът на костенурката. Там господари бяха множество костенурки. Имаше светилище. Разказаха ни, че много китайци идват на този остров, да отдадат почит всяка година на костенурката която крепи земята.

Минахме покрай малки пясъчни островчета с палми. Много островчета разхвърляни къде ли не във водата.

По-късно разбрах, че така хората си решавали проблема с площта на държавата. Внасят си пясък от Индонезия. Правят си насипни островчета. Засаждат палми. Чакат към 30-40 години да се образува нянкаква почва. След това бият колони до скала. И строят небостъргачи. И нямат паднал небостъргач, а тук новите блокове се разпадат още докато се лее бетона.

ОрхидеиПрибрахме се в хотела, където вече ни чакаше вторият автобус. Втората екскурзия. Пози път по суша.

Обиколихме Чайна таун, Малката Индия и емблематичната градина с орхидеите. Екскурзоводът не спря да говори. И не каза нито един сух и скучен факт. Добре си беше подготвил речта. Имаше само интересни и необичайни факти.

Прибрахме се изтощени в хотела, хванахмер куфарите и полетяхме нататък. Не си починахме нито за миг след след двадесет часовото летене, но никога не съжалихме, за прекрасните 12 часа в Сингапур.