Към съдържанието

(Не)Изплащането на болничните

юни 26, 2007

В началото на годината „великите“ управляващи измислиха „гениална“ схема за изплащане на обезщетения при болест.

Тогава си замълчах, защото исках като ще плюя да е обосновано и на собствен гръб изпитано.

Сега му дойде времето. След като ползвах болнични и имам челен опит. И така след въведението следва историята. Предупреждавам, че изброените по-долу телефони са валидни за София-град.

Началото на всичко това беше в началото на април и по-точно от 3 до 5 април, когато бях в болнични за гледане на дете.

Законовия срок за изплащане по бледи спомени беше 20 или 30 работни дни. Тъй като не знаех, кога работодателя е занесъл болничния лист в НОИ реших да броя от 01.05. Броих и чаках. Говорихме с колеги на кой превели, на кой не, кой кога е бил болен.

Чаках търпеливо и с разбиране до днес към 11:30, когато една колежка си получи болничните, а моите още ги няма. А ползвахме болнчни по едно и също време.

За това реших да си направя аз една справка в НОИ и да видя да не би нещо документите да са грешни или нещо друго.

Отидох на сайта на НОИ и след кратко разглеждане стигнах до страницата за контакти. Там има 3 телефона: за краткосрочни плащания, за пенсии, други.

Логично е, че като не попадах в първите две категории звъннах на „други“. Вдигна една любезна жена и ми даде 2 телефона за справка за болнични. И се започна едно звънене не е истина.

От 11:39 до 12 и нещо безуспешно звънях и никой не вдигна, реших да сменя тактиката.

Звъннах на краткосрочни плащания с надеждата, че 30 дена за болничен влиза в тази графа. И там веднага вдигна една служителка, която ми продиктува нови 3 телефона за справка.

Започнах да звъня по схемата: Тел.1 докато прекъсне, Тел.2 докато прекъсне, Тел.3 докато прекъсне, Тел.4 докато прекъсне, Тел.5 докато прекъсне и после от начало. Схвана ми се врата, защото трябваше и да работя и държах слушалката с рамо.

Към 13:10 ми писна и реших да звънна в централата на тел. 02/926 10 10. Вдигна операторка, казах и за справката

- Телефоните за справка са…

- Знам какви са. Имам 5, но никой не вдига.

- Шефът им е на тел . ххххххххх.

И ми трясна телефона. Започнах по познатата схема, но вече с 6 телефона. Поради липса на резултат звъннах отново на лелката от 10 10. Тя ме отряза че нищо не може да направи и преди да питам, кога им е обедната почивка, трясна телефона.

Е бяха ми дошли в повече и и звъннах веднага обратно. Изчаках над 7 сигнала свободно, но тъпо не се отказах. Накрая тя се предаде първа и все пак ми вдигна телефона.

- Добър ден, преди малко ви звъннах за един болничен и …

- Вие какво искате да направя. Дадох ли ви телефони?!

- Да не ми затваряте най-малко. И това че са ви изнервили, не е оправдание да изнервяте клиентите си, като им затваряте телефоните. Бихте ли ми дали работното си време с граждани и обедната почивка.

- От 8-16 с почивка от 12-13.

- Лек и приятен ден.

Лелката не затвори преди мен, което само ме ласкае.

Пак започнах звъненето по телефона, 13:30 минаваше.

В 13:55 успях да се свържа с шефа.

- Добър ден.

- Добър ден. НОИ?

- Столично управление „Социално осигуряване“ .

- И това също. Искам да направя справка за един болничен от април.

- Тук не се правят справки.

- Знам имам 5 телефона за справки и звъня от 11:40, но тъй като подчинените ви не вдигат, звъня на вас. И сега е момента да ви се оплача и от тяхната липса.

- Ами то сега обедна почивка. И те са по два телефона на линия, а не дават заето. Но това не ни извинява.

- Да но тя е от 12 до 13. А както и да го гледаме от 11:40 до 12 и от 13 до 13:55 си е доста над час.

- Много съжалявам. Бихте ли ми казали телефоните?

- Да. 926 хх хх.

- Този не е за справки.

- Аз имам още четири.

  • 926 19 39
  • 926 19 61
  • 926 19 90
  • 926 19 71.

- Да тези са за справки и аз веднага ще взема мерки. Бихте ли ми казали ЕГН за да проверя какъв е проблема.

- <следва-ЕГН>

- Колева-Бербеска?! Двойна фамилия, да не би работодателя да е подал старата ви фамилия и за това? Сокро ли я сменихте?

- Ами от има няма 9 години, а работодателя ми е от по-скоро. Може би болничния?

- Не в ГРАО всичко е наред.

Направи проверка в 3 системи, постоянно се извиняваше и молеше да изчакам. Изобщо страшен човек, любезен и говори разбираемо. Обясни че първият ден е от работодателя следващите от НОИ. Изчисли ми приблизителна сума на болничните.

Разпечата си „моя случай“ защото иначе „ще си остане само по телефона“ и каза че най-рано мога да си получа болничните следващия четвъртък. Незнайно защо.

Накрая се извини за забавянето отново. Благодари ми за обаждането и каза че веднага ще вземе мерки повече да няма проблем с телефоните. Благодари ми отново. Аз му пожелах лек приятен и успешен ден и сагата приключи.

В заключение няколко неща:

Много ви моля ако сте от София и имате забавен болничен, звъннете на един от горните телефони или на всички – те са за вас. Докато не ги притесняваме, няма да се притеснят. Ако пак никой не ви отговори на тел. 926 10 10 лелката охотно ще ви даде телефона на ръководителя им. Но не спекулирайте все пак – той май е един от малкото свестни хора там.

Болничния, който пред получавах в края на месеца със заплатата си, сега се бави вече 3-ти месец. И няма оправдание да се бави. Ако НОИ не могат да смогнат, да не се месят.

Според „К О Д Е К С за поведение на служителите в системата на НОИ, в сила от 01.01.2007 г.“

Глава 1 чл. 2
(2) Служителят изпълнява служебните си задължения при строго спазване законодателството в Република България, като осигурява регламентирани и качествени услуги на гражданите.
– само ръководителя на отдела предложи качествена услуга днес.

Глава 2 Чл. 3 (1) Служителят изпълнява задълженията си безпристрастно и непредубедено, като създава условия за равнопоставеност на разглежданите случаи и лица и прави всичко възможно, за да бъде обслужването достъпно за всеки. – благодаря на дамите, които обезпокоих но ми дадоха информация и на господина който се отнесе така вежливо и ме остави с чувство за значимост. Останалите да си прочетат пак кодекса.

Глава 3 Чл. 11. Служителят е длъжен да спазва установеното работно време за изпълнение на възложените му задължения. – да коментирам ли?

Глава 7 Чл. 22. При неспазване нормите на поведение в този Кодекс служителите носят дисциплинарна отговорност съгласно Кодекса на труда. - Иска ми се да си понесат последствията за нарушенията.

И накрая още веднъж и с огромно уважение: Съжалявам че не разбрах името ви господине, но вие днес ме накарахте да се почувствам нормален човек, с права и достъп до информация. Гражданин, който бива обслужен човешки. Благодаря ви от сърце, за това което направихте.

Ако ви е било досадно да го прочетете до край, помислете какво ми беше на мен да го преживея?! Честно ли? Мнооого готино.

И между другото НАП също ми дължат едни пари – ама тях утре.

40 коментара
  1. юни 27, 2007 10:53 am

    Ако все още ти се чете по темата бих могла да ти поясня малко… Работодателят представя болничните листове в НОИ до 1 ден след като е внесъл осигуровките и подал Декларация 1. Работодателят няма интерес да ги бави и това рядко се случва, освен ако естествено не внася осигуровки и не подава Д1. Срокът за изплащане на обезщетението от страна на НОИ е 30 дни от подаването на болничния лист при тях! Това може съответно лесно да бъде проверено при твоя работодател от датата на придружителното писмо, с което са подадени болничните листове за съответния месец.
    А сега за системата им! Невероятно тромава, усложнена и тъпа!!! Донесли са си я чак от Австралия… Ми да бяха взели и малко кенгурчета да подскачат по инстанциите, че разказаха играта на всички – от работника, през работодателя, та да се стигне и до въпросните служители с „директорското“ работно време, че даже и началника на отдела!
    Пък после ми се ще да видя как Йордан Христосков обяснява на целокупния БГ народ, че хаос в системата няма! Ха!

  2. юни 27, 2007 10:57 am

    И се чудя – кого лъжат, като обясняват, че системата била внедрена заради нас, видиш ли? Имало, разбираш ли, некоректни работодатели, та те взимали парите от НОИ, ама не ги давали на служителите си и ги лъжели. А така всеки ще си ги получава.

    Само дето това забавяне е просто непоносимо, а точно за тези хора с некоректните работодатели, обикновено е и непосилно! Защото като си болен купуваш лекарства, плащаш изследвания и изобщо – обикновено изразходваш доста средства. А заплатата ти идва орязана … и чакаш. Неограничено време както се вижда…

    При това плащаш такси – не всеки получава заплата по дебитна карта. Всички останали трябва да си открият сметки и да плащат такси за поддръжка и т.н.

    Абе отвратена съм от тази система! Сега чакам болнични и за мен, и за Лъчо, да му мислят, ако не дойдат в срок. Ще видя и работодателя кога ги е дал, та да знам кога изтича срока.

  3. юни 27, 2007 11:07 am

    @Ивката – Много благодаря за информацията. Полезно е да се знаят нзаконово как са поставени нещата. А тези 30 дена работни ли са или календарни?
    Иначе подозирах, че отдавна трябваше да си получа парите, но нали съм търпелива… Реших да поизчакам.

    @Ирина – Нали го знаеш оня лаф „Аз ги лъжа, че работя – те ме лъжат, че ми плащат“ И тука е така. Те ни лъжат че заради нас, ние се правим че им вярваме. А парите са за стъклени външни асансьори накрая.

    Между другото имам усещане че ще се опитат да ме минат със сумата за болничния, но това ще се констатира след като ми го платят изобщо.
    И няма да коментирам, как хора с болнични от май месец вече са си получили парите…

  4. юни 27, 2007 11:19 am

    Никъде не е казано точно работни или календарни – поне аз не съм срещала… Но по подразбиране би трябвало да са календарни… А по повод подозрението ти, че сумата няма да е точна – много си права. Наредбата им за реда за изчисляване на обезщетения дори те самите не могат да си я разберат. След това ще ти приспаднат банковите такси за превода (!!!) и ако ти се иска – проверявай им сумите!!! Абсурдно е просто… Ако си недоволна от изчислената ти сума имаше някакъв срок в който да се жалваш. Поне аз досега не съм чувала за такъв случай! Обикновено хората си хвърлят шапките във въздуха от радост като си видят превода по дебитната карта и не се задълбочават чак и със сумата!

  5. юни 27, 2007 12:19 pm

    В България трябва да станеш половин специалист по всичко ако искаш да не те минат някъде. А това да се пазиш да не те излъже държавата особено много спомага за повишаване на вярата в институциите :(

    П.С. Явно и тази наредба ще се преглежда…

  6. юни 27, 2007 1:08 pm

    @ Ивката – ако не бъркам болничните за дете за 90% от средно-не-знам-какво-си-дневно-възнаграждение. Те ми ги сметнаха по 80% (или поне така подозирам)
    А познай дали няма да подам жалба – и без това няма да връщам а ще ми додават. А и жалбата не отнема толкова време чак.

  7. юни 27, 2007 4:36 pm

    Работодателите ми, квит и да са, са коректни по отношение на болничните. Аз се разболях от най-конвенционален грип в началото на януари, болничните ми за некви кирливи два дена ми ги преведоха в края на април. Оправданието тогава беше, че понеже много били хората, болни от грип, та не насмогнали. Ужасявам се искрено да не взема, не да си, Боже, да се разболея по-сериозно и да трябва да пазя леглото за по-дълго време. Кредит ли ще тегля тогава, за да живея?! И изобщо, що за дивотия?!

  8. inat permalink
    юни 27, 2007 7:22 pm

    Честно ли? Прави сте, че има и какво още да се каже. Но аз понеже не разбирам, само ще отбележа, че откакто новият начин на плащане влезе в сила, два пъти ползвам болнични за 5 и 7 дни. Бяха ми изплатени със следващата заплата. Браво на счетоводителката и на касиерката.

    А, Гери, попитай как ти плащат – с месец назад или? Защото с майка ми боледувахме по едно и също време през януари. Моите – в срок, нейните, през май. Първо от фирмата й обясниха, че понеже, обаче, защото им плащали през януари за декември… после още някакви простотии, та тия 20 лева някак си ги писахме инфлация. Може и това да е от значение, знам ли.

  9. юни 27, 2007 8:08 pm

    Ама то няма общо със изплащането на заплатата… Начи, глей. Дося като ползвах болнични, ми ги изплащаха със заплатата, пише си ги там на фиша и всичко. Обаче кво става: разболява се моя милост, беше сряда. Вдигам температура, всички там екстри, таман разгара на грипа. Джипката ми дава три дни, с идеята, че сряда, четвъртък петък и после два почивни и ше живея. И така става.

    Давам си болничния на работа, счетоводителката я познавам лично, много свястно същество е и никой никого досега не е прецаквала… Но! Идва ми фиша за заплата, там е отбелязан един ден болнични, тоест това, което плаща работодотелят. Това, което се изплаща от НОИ никъде не се отбелязва… Минава време. Идва февруари. Март заминава. Идва април. През това време вземам аванси и заплати, ма болнични – не. Колежка, която поради пневмония боледува почти целия януари и затъна в дългове, счупи телефона на НОИ. Оттам отговарят, че понеже грипната епидемия била мнооого голяма и не сварвали… И внезапно в края на април момичето ми праща смс: „Провери си картата! Парите дойдоха!“ Верно, дойдоха. Щото грипната епидемия пак ни изненада.

    Другото, което мен особено много ме радва е следното: досега болничните се отбелязваха във фиша на заплатата. Сега ги няма никъде. Буквално никъде. Е добре, аз като един балканец неверний не мога ли да си задам въпроса: може ли аджеба НОИ да ми каже, че ми е изплатило болничните, щото има вземане-даване с банката, а аз по никой, ама наистина по никой начин да не мога да докажа, че в мойта карта такива пари никога не са влизали?! А?

  10. юни 28, 2007 8:19 am

    Гери, доколкото разбрах от постинга, ти си била в болнични за гледане на болно дете – тези обезщетения се изчисляват на 80% от средно дневното брутно или нетно (което е по-малкото) възнаграждение за предходните 6 месеца преди настъпването на временната нетрудоспособност! (написах го на един дъх!) :) А 90% са обезщетенията за трудова злополука, бременност и раждане! :)
    Общо взето си е гадорийка, но в случая са прави!

  11. юни 28, 2007 8:34 am

    @инат – не може преди нова година болничните ми да идват със заплатата, а след нова година не. А и след като колежката си получи нейните (а тя беше болна по същото време) хич не вярвам някоя счетоводителка специално да крие моя болничен, само и само да ходи 2 пъти до НОИ.
    Освен това счетоводителките във фирмата са били винаги супер точни и коректни.
    Странно ми е само как ти изплащат болнични със заплатата? Само първия ден ти е от работодателя. Другите трябва да са от НОИ директно по сметка и да не влизат във фиша.
    @Ивката – хей мерси, не знаех че и това са променили. Сега вече ще си знам. Ама как тънко са си го прокарали и безшумно – край другите неща.
    @ Марфенце – искаш разпечатана справка от банката за получени пари по картата за периода от издаване на болничния до ден днешен и веднага ходиш в НОИ за да им го блъснеш в челото. Това е официален документ. Банката го издава с печат и подпис и можеш с него да докажеш че пари от тях не си видяла.

  12. inat permalink
    юни 28, 2007 5:14 pm

    Исках да кажа, че дойдоха по същото време, когато и заплатата за месеца, следващ боледуването. И по същата сметка де – нали ни плащат в карти… А аз посочих същата сметка и за болничните.

  13. Николова, Л. permalink
    юни 29, 2007 10:00 am

    Моля, ако някой е сигурен, нека да каже как се изчисляват 90% за бременност и раждане, като преди това, без прекъсване съм била болнични 6 месеца: дали си остава старата база, от преди влизането в болнични, защото според мен това е „осигурителен доход“, а не обезщетението- болнични, а и пак казвам няма прекъсване. интересува ме как се смята, 90% от 80 % , или 90 % от брутото (нетното?). Благодаря!

    P.S. Базата ми за болничните е изчислена 6 мес. х 310.30 лв. (нетно) = 1861.80 , делено на 126 работни дни. ( 03.06-08.06) = 14.78 лв.

  14. kizdam permalink
    юли 6, 2007 10:58 am

    Обаждането ви до шефа наистина даде резултат – сега всички телефони непрекъснато дават заето:(

  15. юли 9, 2007 4:32 pm

    Аз нямам проблем с това, мога и на място да ги тормозя – хем е по-сладко.

    А сигурно с дружни усилия можем да вбесим някого до толкова – че да започне да използва централата по предназначение.

  16. Силвия permalink
    юли 24, 2007 11:56 am

    Вървя по същите стъпки вече трети месец, но за тяхно нещастие имам седемгодишни МНОГО ДОБРЕ ОТГЛЕДАНИ връзки с медиите…Няма да ви кажа ако до вечерта не се свържа с някой на проклетите им телефони какво става!
    Всички медии ще се зарадват на гражданско недеволство в този пуст откъм новини месец….
    Че ми е струва, че и темата ще се проточи.
    Пожелайте ми успех!

  17. юли 24, 2007 12:22 pm

    От цялото си сърце пожелавам успех и бързи резултати!

  18. юли 25, 2007 9:19 pm

    ot edna sedmica se opitvam da se svurja s noi za da mi dadat obqsnenie za6to imam nepravilno izpla6tane na bolni4nite no samo me prepra6tat ot telefon na telrfon obajdam se ot provinciqta i za6toto firmata v koqto rabotq e sofiiska i ne stiga 4e tezi telefoni nqma koi da gi vdigne no i popadnah na edna slujitelka koqto mi kaza da ne q zanimavam s gluposti.napravo podigravka sqka6 4e tezi slujiteli ot tqh davat tezi pari.Az sum v bolni4ni za bremennost i mai4instvo.Prez mesec uni Noi mi izplati dve sumi ot po 26lv i 50lv. moje li nqkoi da si predstavi kak se gleda bebe s tezi sumi,a sum osigurena na brutnata si zaplata.Ako nqkoi znae kum kogo to4no da se oburna molq da mi pomogne.Blagodarq.

  19. Silvy permalink
    август 28, 2007 1:13 pm

    Определено има ефект от юркането на бюрократите! С голяма благодарност към всички „ръчкачи“! Явно без остен в този рай за чиновничета и всякаква друга измет, нищо не може да се постигне. За мое голямо неудоволствие попаднах в мелницата – Министерство на здравенеупазването, Псевдоздравна каса, Агенция по Недовземанията и Преосигурените в Институт от март месец. Дълго време се чувствах като високо вдигната топка във волейбола – всеки момент някой ще ме забие нанякъде. Не успяха! Читави доктори, лоши условия по места, оцелях. Но тези от финансово отговорните институции – могат! Много могат и живота на човек да вгорчат и нервите до крайност да изпилят. Сега ще се надявам да чуя и за акция към НАП, за да не могат да си прехвърлят отговорността.

  20. Ruslan permalink
    октомври 24, 2007 10:15 am

    Нищо не се е подобрило- необоснованото забавено изплащане на болнични от страна на НОИ продължава.От средата на м.юли, когато получих мащабен инфаркт и съм в болнични , досега са ми платили само първия болничен, представен в началото на август. Другите два не са платени, а вторият е представен в началото на септември.След сърдечната операция, която ми беше извършена, се оказа, че трябват много средства- за скъпи лекарства, за различни изследвания, допълнителни прегледи, възстановителни процедури- в Банкя например се плаща 35-80 лв/ден.Загубена система, да пази Господ да се разболееш и държавата да те обещетява- най много да те разболее отново….

  21. Таня permalink
    януари 28, 2008 10:50 pm

    А някой знае ли какъв е срока в който работодателя трябва да представи болничния НОИ. И аз след прехвърляне от телефон на телефон на осмия номер ми дадоха информацията че болничния който съм представила на работодателя на 30.11.2007 е занесен в НОИ на 04.01.2008 имат ли право да го задържат толкова и кога се носи когато изтече болничния ли защото моя беше за 40 дни

  22. януари 29, 2008 8:14 am

    Обикновено работодателя ги носи в края на месеца навднъж. Ако са занесли на 28.11. всичко до момента, следващото носене за декември е било в началото на януари, най-вероятно заради празниците. Което не е оправдание или извинение за работодателя, а просто обяснение.

    Но в закона няма предвидени срокове за работодател доколкото знам.

  23. Таня permalink
    януари 29, 2008 3:02 pm

    Благодаря ти сега ще видим какво ще стане с втория ми болничен който вече е при работодателя а пък първия не ми е изплатен още бил занесен на 04.01 и казаха че ще чакам до 04.02 до днес на 29.01 още не са ми превели нищо
    мен също ме интересува как се изчисляват 90% за бременност и раждане, като преди това, без прекъсване съм била болнични 6 месеца ако някой му е известно моля да сподели

  24. януари 30, 2008 12:09 pm

    Само да вметна, че болничните ми от септември още ги няма. :D Следя събитието вече от чисто научен интерес, когато дойдат, ще споделя! :lol:

  25. Таня permalink
    януари 30, 2008 1:07 pm

    мен не ми е весело нямам и чисто научен интерес от 11 месец съм в болнични и продължавам да съм, а то от въздух не се живее
    представила сам два болничи по 40 дни сега се задава и третия
    искренно ще се радвам да споделя и аз като дойдат ако дойдат

  26. Теодора permalink
    март 12, 2008 10:17 pm

    Мога ли да помоля, някой от по-разбиращите да ми обясни къде да намеря онзи текст от закон или каквото и да е там, в който пише, че първия болничен ден се изплаша от работодателя, защото моят явно не е разбрал! Моля!

  27. март 28, 2008 4:26 pm

    Мдааамм… Сутринта се свързах от раз на първия даден телефон – викам си, нещо не е наред. Оказах се права : „Нямаме връзка със системата, звъннете по-късно“.

    Звъня след час – вече не мога да се свържа, всеки път : „Разговорът не може да бъде осъществен!“ и препращане към свободно нейде в неизвестна точка предполагам.

    в 16:30 звъня на лелката от „други“ отново – „Аз какво да направя, явно много хора звънят едновременно. Елате на място и си проверете болничния…“

    Та така … Интересно кой ще ме обслужи на място, който не може да ми даде информацията по телефона?! При това информацията е защо те още не са ми превели болничните за февруари, като изрично проверих на коя дата работодателят ги е дал в НОИ.

  28. един работещ в нои permalink
    май 10, 2008 9:00 pm

    Много искам някой от Вас да седне на моето място.Само и единствено за един работен ден, а пък аз ще му дам цялата си заплата от 450 лв. Защото телефоните не спират да звънят, някой идиот е направил няколко линии на един номер, че като говориш с един гражданин на другите да дава свободно с часове.Звънят хората и има защо да звънят.Ние не спираме да дигаме и да правим справки, но аз от 1997г. съм в сградата и още чакаме компютри. справките стават страшно бавно и това изнервя всички.Освен телефона си дежурен и в приемна , та хората които са дошли на място хубаво да почакат, докато ти любезно обясняваш на някоя майка, че работодателя и не си е подал информация в ПР на НАП или е подал , че тя работи пълен месец вместо , че е във временна неработоспособност.След това започваш да търсиш работодателите и техните счетоводители, да обясняваш и т.н. Обикновено ми се случва като седна в 8,00 ч. да ида до тоалетна в 12,00 ч. Сигурно не всички са като мене, но колегите около мен са.Не сме спирали да работим ръчно списъци по болничните, въпреки че сме назначени изобщо за друго. Текущата ни работа, която също е свързана с преписки и жалби на хората изостана, което много ни тревожи.Защото зад всяка преписка стои проблем, стои човек и ни чака. Многократно обесняваме и се извиняваме на жалбоподателите, многократно обесняваме и на началниците си .Работата е ясна , имаме нова дейност от 01.01.2007г. – въпросните болнични! Назначени са хора, които да приемат и вкарват болнични, пренасочени са определен брой ревизори да помагат. На ревизорите компютри не са дадени, борбата е с техника от …… и аз не знам от коя година.На тези компютри, на които програмата върви се въртят ревизори нон-стоп. Потвърждават се болнични ръчно, гони се норма и списъци, звъни се по осигурителите с молби да се откорегира грешна информация, да се подаде липсваща информация и какво ли не.Много пъти се е налагало спешно да се влиза на проверки, да се глобяват осигурители на които лицето, което е във временна неработоспособност е представило б.л., а не е донесен в нои. Сега се прави годишно преизчисление на болничните, връчени са списъци на ревизорите и виждам че не стават от местата си, че колегите им носят сандвич и вода, защото сроковете са къси, защото е важно някой да не е ощетен… Никак не е лесно, но това не интересува осигурителите и осигурените лица.Те са в правото си да получат обезщетенията си и ще ги получат! Защото малкото и истински разбиращи хора, които са останали да работят в Националния осигурителен институт ще си свършат работата! Само ние сме си свидетели как сме се радвали, когато заедно с някой работодател успеем да оправим нещата, да равним персоналния регистър с ведомостта и да платим дължимото обезщетение. Имало е хора, които ни намират чак по етажите да ни благодарят! Вярно е всички сме изнервени, а не бива да е така.Но и възнагражденията ни са меко казано „цинични“, но и техниката ни е не морално, а напълно и безвъзратно остаряла. Няма стимул, хората напускат….. Гражданите, които очакват своите обезщетения нямат вина, но да Ви кажа честно, след 1 година и 5 месеца работа по новата дейност, след всичкото напрежение не чувствам вина! Това , което чувствам е унижение от мизерното възнаграждение, това което чувствам е страшна психическа умора, това което чувствам е липсата на стимул и в колегите! Обичам работата си , никога не ми е тежало да работя с хора, жалко е но и аз като повечето колеги ще си търся пътя……… Боже как искам да прекарате един работен ден с мен вНОИ!

  29. май 10, 2008 11:35 pm

    Няма проблем ако дойдете да изкарате с мен един 32-часов работен ден при клиенти, каквито съм имала….. Без прекъсване, без почивка, без сън, защото клиентите чакат нещо и то е важно за тях.

    Мислите ли че можете да ме стреснете с едни 8 часа?!

  30. един работещ в нои permalink
    май 11, 2008 12:24 pm

    А какво е възнаграждението Ви?

  31. Просто минаващ permalink
    май 11, 2008 12:28 pm

    Г-жа Берберска,
    не смятате ли че малко се изхвърляте с вашия 32-часов работен ден. Не се заяждам. Просто ми е странно какво означава един ден да е 32 часа. Чисто технически просто

    Айде със здраве

  32. май 11, 2008 1:25 pm

    Заплащането си е мое и не ви интересува. А и по времето на точно тези случки беше на полвина на стандарта за бранша. Така че не съм била в цветущо положение – вие поне за вашия бранш едва ли сте с двойно по ниска заплата от колегите си.

    @ Просто минаващ – 32 часа значи да работиш точно 32 часа от влизането в офиса до излизането, без спане без разходки, без каквито и да е екстри. Носеха ни храната в офиса и се наливахме с литри кафе за да оцелеем.
    А точно днес един колега ми съобщи че ми е минал рекорда: преди празниците е работил 48 часа без прекъсване.

  33. един работещ в нои permalink
    май 11, 2008 6:05 pm

    а за кой бранш говорим?
    Щото се сещам за един дето не е проблем с кафенце да работиш 32 часа!

  34. веселушко permalink
    май 11, 2008 6:12 pm

    Те в бранша дават ли им болничен а?

  35. минаващ permalink
    май 26, 2008 10:12 pm

    Миналата седмица на 22 май бях в НОИ за справка и ПИК в 106 стая и искам да благодаря на служителките.Бяха изключително любезни.ако всички в сградата им бяха така разбрани и усмихнати нямаше да има проблем.Видях им компютрите от 100 години са наистина, чудя се как действат с тях…..

  36. Галя permalink
    юни 27, 2008 9:53 am

    Като гледам минала е точно една година от патилата на Гергана, а положението не е мръднало. От 7 май до 8 юни 2008г. бях в отпуск по болест. Предадох си болничния на втората седмица от началото му и счетоводителят ме увери, че в края на месеца с внасянето на осигуровките ще внесе и болничните (и на още двама колеги). След като изтече почти месец от обещаното внасяне и след предаване по БТВ, в което служител на НОЙ увери, че болничните се изплащат в рамките на 15 дни, а аз в края на юни, все още нямах превод, реших да взънна в НОЙ. Оказа се, че вече имат автоматична система, която е с тонално набиране и те води към желаната опция. От сутринта 9.00 до 13.30 никой не ми вдигаше телефона, просто ми даваше свободно. Аз бях много упорита и след може би 23-тото позвъняване и изчакване връзката сама да прекъсна, ми вдигна един любезен господин. Направи ми справката и познайте – оказа се, че счетоводителят не е внесъл болничните.
    Извод: 1. Крайно време е НОЙ да си назначат хора, които само да вдигат телефоните и да правят справки, за да не се разкарват хората напразно (както възнамерявах, ако не бях получила отговор по телефона)
    2. Да се задължат отговорните да това хора да внасят в определен срок болничните в НОЙ, защото както се оказва осигуровките сигурно могат да се плащат и на няколко месеца, но в случая потърпевшите са ползвалите болнични, особено, когато е за по-дълго време – оставаш си без пари.

  37. юли 1, 2008 12:19 pm

    кога ще ми изплатят болничните

  38. Галя permalink
    юли 14, 2008 12:26 pm

    Аз все още не съм си получила обезщетението, въпреки, че болничния ми е от 3 седмици в НОЙ, а телефоните им все така упорито дават сигнал СВОБОДНО…

  39. Юлия Кирилова permalink
    септември 15, 2008 12:48 pm

    Болничния ми е 40 дни,предала съм го на работодателя преди 38,чакам,чакам….Отидох в НОИ-оказа се,че работодателя не го е подал.Ще го….Нямам думи!!!

Trackbacks

  1. НАП и детските « Шарки

Коментари са забранени.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

